Proiectul Stellantis care are ca obiect cercetarea și inovarea în domeniul conducerii autonome de nivel 3 pe drumuri publice a fost finalizat după patru ani de la debutul în cadrul PSA Group.
Stellantis a prezentat rezultatele proiectului L3 Pilot de conducere fără șofer, care a constat în testarea de vehicule care îndeplinesc condițiile SAE Level 3 cu funcții de conducere autonomă. În proiect au fost implicate 16 prototipuri diferite ale mărcilor companiei, echipate cu tehnologii specifice de asistență, care au rulat pe drumuri publice în tot acest interval.
Proiectul L3 Pilot a inclus 34 de parteneri ai Stellantis, furnizori, institute de cercetare, autorități rutiere și centrul de cercetare și tehnologii avansate al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Au fost folosite 70 de vehicule echipate cu funcții de conducere autonomă, acestea fiind amplasate în 14 locații de test, în șapte țări. Au fost angajați în teste 740 de șoferi profesioniști, cu experiență în conducerea autonomă. În total, au fost parcurși 400.000 de km, pe autostrăzi, 24.000 de kilometri parcurși în scenarii urbane, din care 22.200 în mod automat.
„Participarea Stellantis în proiectul L3Pilot și rolul său de lider demonstrează clar angajamentul nostru în dezvoltarea tehnologiilor de conducere autonomă”, a declarat Harald Wester, director de inginerie al Stellantis.
Nivelul 3 de autonomie, așa cum este definit de sistemul SAE, presupune ca șoferul mașinii să nu fie obligat să monitorizeze mașina și situațiile prin care trece aceasta, dar trebuie să poată prelua conducerea imediat ce acest lucru este solicitat de sistemul de control. Este, practic, primul pas important în trecerea la conducerea fără șofer, cea care ar reprezenta un avans uriaș al transportului de persoane și de marfă pe șosele normale, fără să fie nevoie de condiții speciale de rulare sau de supraveghere. Următoarele niveluri, 4 și 5, presupun mult mai multă tehnologie și vor fi atinse, cel mai probabil, după ce Level 3 va devenit standard.
Proiectul Stellantis a inclus numeroase situații ce pot să apară în rularea cu un vehicul care „se conduce” singur, incluzând parcări, depășiri, rulare prin intersecții urbane și la distanțe reduse de alte mașini.
Printre funcțiile testate se numără rularea la viteze mari pe autostradă și schimbarea automată a benzilor, rularea la viteză mică în trafic aglomerat, parcări paralele și perpediculare, parcare în zone rezidențiale, pe trasee memorate.
Proiectul prevede și definitrea tuturor necesităților de sistem, precum și stabilirea unui cod de bune practici.
Ulterior proiectului L3 Pilot, Stellantis spune că va participa la un nou proiect, mai amplu, cofinanțat de Uniunea Europeană, numit Hi-Drive, ce se va desfășura pe parcursul umrătorilor patru ani.