Compania de camioane și autobuze Daimler Truck, desprinsă în urmă cu doi ani de activitatea cu autoturisme a fostului grup Daimler, a reușit să încheie 2023 cu performanțe istorice și prognozează un an 2024 cu o revenire la normal a piețelor.
Daimler Truck Holding AG a reușit să obțină în 2023 rezultate record atât în privința veniturilor, cât și în cel al EBIT, rentabilitate ajustată a vânzărilor și fluxul de numerar industrial liber.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania spune că a beneficiat de o cerere puternică pe piețele sale cheie, astfel că a reușit să-și majoreze vânzările, ceea ce a condus și la creșteri ale veniturilor. În total, Daimler Truck a vândut 526.053 de vehicule, cu 1% mai multe decât în anul anterior, creșterea fiind limitată de blocajele de aprovizionare. Vânzările includ 3.443 de camioane și autobuze cu emisii zero, în creștere cu 277% față de 2022 (când totalul abia se apropia de 1.000 unități).
În acest context, cu prețuri nete mai bune și cu ajutorul unor efecte pozitive ale volumului și mixului de produse, veniturile Daimler Trucks au crescut cu 10%, până la un nivel record de 55,9 miliarde euro, în 2023, adică un plus de 5 miliarde euro.
Și randamentul vânzărilor s-a îmbunătățit, la finalul unui trimestru 4 foarte bun. Valoarea EBIT ajustat a crescut cu 39%, până la un nivel record de 5,489 miliarde euro, având aproximativ 1,5 miliarde euro în plus. În același timp, marja a urcat de la 7,7%, la 9,9%, cu un vârf de 10,6% în trimestrul patru.
Fluxul de numerar liber al Daimler Truck a crescut cu 61% la 2,8 miliarde euro, iar câștigul pe acțiune (EPS) s-a ridicat la 4,62 EUR, în creștere cu 43% față de 2022.
Martin Daum, CEO al companiei, spune că Daimler Truck se află aproape de țintele pentru 2025. „Aceasta este o mare realizare de care echipa noastră globală Daimler Truck poate fi foarte mândră. În continuare, rămânem hotărâți să ne deblocăm întregul potențial și să oferim o profitabilitate puternică chiar și în normalizarea piețelor de bază.”
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Spring s-a prăbușit pe cea mai mare piață a sa. Dacia, depășită de rivaliPentru exercițiul financiar 2023, Consiliul de Administrație și Consiliul de Supraveghere al Daimler Truck Holding AG vor propune Adunării Generale Anuale din 15 mai 2024 o plată de dividende de 1,90 euro pe acțiune, cu 30 de cenți mai mare decât în anul anterior.
Daimler Truck estimează că anul 2024 va aduce o revenire a piețelor de camioane la niveluri normale. Compania anticipează că piața de camioane grele din America de Nord va varia între 280.000 și 320.000 de unități (de la -16% la –3% față de 2023), iar piața camioanelor grele din regiunea UE30 se ridică între 260.000 și 300.000 de unități (de la -24% la –12% față de 2023).
Daimler Truck anticipează astfel vânzări într-un interval cuprins între 490.000 și 510.000 de unități, ușor mai scăzute față de anul 2023.
Veniturile, în schimb, sunt prognozate la un nivel similar cu cel din 2023, între 55 și 57 miliarde euro, cu o evoluție similară pentru EBIT și marja acestuia, cu o creștere ușoară a fluxuluid e numerar liber.