Volkswagen AG a reușit să-și majoreze veniturile în 2023, susținute de creșteri ale vânzărilor în Europa și America de Nord. În schimb, profitul operațional al companiei a rămas la un nivel constat, față de 2022, astfel că marja s-a redus cu peste un punct procentual.
Cu un rezultat în creștere cu 14,4%, în trimestrul al patrulea, Volkswagen a încheiat anul 2023 cu 9,2 milioane de vehicule vândute și venituri mai mari cu 15,5%, respectiv 322,2 miliarde euro, ceea ce înseamnă peste 40 de miliarde de euro venituri în plus față de 2022. În acest condiții este surprinzător rezultatul operațional, care a rămas la un nivel similar, respectiv 22,5 miliarde euro (creștere de 0,3% și de 2,1% dacă scădem itemii speciali din 2022). Ca urmare, ponderea profitului operațional în vânzări a scăzut de la 8,1% la 7%, cu un nivel de 7,3% pe trimestrul al patrulea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania spune că stocurile s-au normalizat, respectiv „s-au redus drastic” la 1,1 milioane de vehicule, pe fondul ieșirii din criza de semiconductori.
Vânzările de vehicule au crescut în toate regiunile majore ale grupului, în Europa (+20%) și America de Nord (+18%) fiind cele mai consistente. În China, cea mai mare piață a Grupului, livrările către clienți au crescut cu numai 2%, un procent pus de companie pe seama unui „mediu de piață solicitant”.
Cea mai bună performanță a companiei a fost pe segmentul electric, unde vânzările s-au majorat cu 35%, ajungând la un total de 771.000 unități și o pondere de 8,3% în totalul vânzărilor grupului.
Oliver Blume, CEO Volkswagen Group: „2023 a fost un an important pentru Grupul Volkswagen în ceea ce privește realinierea noastră. Anul trecut, am continuat să implementăm programul nostru în 10 puncte și programele de performanță. Lucrările de curățare au fost finalizate și s-a stabilit cursul principal pentru restructurarea Grupului Volkswagen. Putem construi pe acest lucru în 2024 și avem o bază solidă pentru o accelerare a intensificării din 2025".
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Spring s-a prăbușit pe cea mai mare piață a sa. Dacia, depășită de rivaliCompania propune un dividend de 9 euro per acțiune ordinară și 9,06 euro per acțiune preferențială, la o rată de distribuire a profitului de 28%, sub ținta de 30%, cu circa 11 miliarde euro dividende plătite.
Pentru 2024, grupul VW prognozează o creștere a veniturilor de până la 5 procente, cu ajutorul lansărilor de noi produse, cu o marjă operațională de 7 – 7,5%, flux net de numerar pentru sectorul automobile între 4,5 și 6,5 miliarde euro și lichiditate netă între 39 și 41 miliarde euro.
Ponderea investițiilor este anunțată la o valoare estimată de 13,5 până la 14,5%, cu o țintă de 11% până în 2027.