Dacia continuă să piardă teren pe piața din Germania, cu o scădere de aproape 15 procente în octombrie, în special din cauza intrării în vigoare a cicluluid e testare WLTP. Marca românească a eliminat mare parte din motoare în oferta sa și lansarea celor noi întârzie.
Piața din Germania a scăzut și în luna octombrie, cu -7,4%, într-un ritm ceva mai redus față de septembrie, tendința fiind susținută de marile companii, în special de cele din Grupul Volkswagen. Procentual, cele mai mari scăderi care contează au fost înregistrate de Audi, Nissan și Renault, însă fără îndoială, declinul de 19 procente al mărcii VW este peste toate celelalte, dat fiind cota de piață de 16% pe care această marcă o are. În total, au fost înmatriculate 252.628 autoturisme. Mai multe mărci au înregistrat creșteri, cele mai însemnate cantitativ fiind cele ale BMW (25,6%), Mercedes (19,2%) și Ford (5%).
Dacia s-a numărat printre mărcile cu scăderi mari, cele 14,7 procente declin ducând marca românească la un volum de 3.612 și o cotă de piață în scădere și ea, la 1,4%.
Pe primele 10 luni din 2018, în acest moment Dacia încă mai păstrează o creștere peste medie, 20%, cu 62.371 autoturisme înmatriculate, creșterea din august compensând, în mare măsură, scăderile din septembrie și octombrie.
Cea mai mare piață de automobile din Europa are în acest an, cu două luni înainte de final, o creștere tot mai mică, 1,4%, față de anul trecut, cu 2,92 milioane de autoturisme. Cel puțin o treimea din mărcile de pe piață au scăderi după 10 luni, cu volume mari pierdute în dreptul Audi, Opel și Mercedes-Benz.