O nouă acțiune în instanță pentru Volkswagen Group, de data aceasta deschisă de o asociație a consumatorilor din Germania, care reprezintă proprietarii de mașini VW afectate de scandalul manipulării testelor de emisii, ar putea afecta și mai mult veniturile VW, dacă va trebui să plătească despăgubiri.
După ce a fost nevoită să plătească circa 4,3 miliarde dolari în SUA, amenzi și despăgubiri acordate proprietarilor, VW ar putea să plătească alte sume în Europa, unde lucrurile sunt departe de a se fi rezolvat, cel puțin din perspectiva proprietarilor de mașini.
Cel mai recent proces intentat de proprietari a fost deschis la 1 noiembrie, ca urmare a schimbării legislației ce permite acum derularea de procese comune mult mai ușor. Asociația VZBV (Verbraucherzentrale Bundesverband) a anunțat că a colaborat cu ADAC pentru depunerea plângerii prin care inițiază acțiunea în instanță, acțiune ce vizează mașini vândute de Volkswagen, Audi, Skoda și Seat cu motoare diesel de tipul EA189. Chiar dacă nu au semnat toți, acțiunea va afecta circa 2 milioane de proprietari de astfel de mașini, din Germania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
VZBV solicită despăgubiri pentru faptul că mașinile aveau emisii mai mari decât cele pe care și le-a asumat constructorul la vânzarea mașinii. Mai mult, valoarea mașinii, susțin proprietarii, a avut de suferit în urma scandalului, iar efectul major este interdicția impusă de mai multe orașe din Germania pentru aceste mașini. "Volkswagen a înșelat și datorează consumatorilor despăgubiri pentru daunele produse. Vrem acum să avem această hotărâre judecătorească ", a declarat Klaus Müller, CEO al Asociației VZBV.
Potrivit site-ului asociației, lansat special pentru această acțiune, „scopul procesului este acela de a stabili că Volkswagen a prejudiciat intenționat cumpărătorii într-o manieră imorală și, prin urmare, datorează daune”.
VW Group își susține punctul de vedere anterior, afirmând că nu există temei legal pentru aceste despăgubiri.
Între timp, compania a ajuns la un acord cu autoritățile germane pentru a face un update la software-ul acuzat de manipulare, astfel încât mașinile să ofere un nivel de emisii conform standardelor. Singura problemă stă în faptul că performanțele acestor mașini ar putea fi afectate. În același timp, VW a primit o amendă record, 1 miliard de euro, de la autoritățile germane, fiind închis astfel un dosar penal.
În 2015, VW Group a recunoscut că a utilizat dispozitive care alterau testele de emisii pentru motoarele diesel de pe mărcile sale.