Constructorii auto germani vin cu o cerere și mai dură - Interzicerea vânzării de benzină și motorină pentru toate mașinile, vechi și noi

Constructorii auto germani vin cu o cerere și mai dură - Interzicerea vânzării de benzină și motorină pentru toate mașinile, vechi și noi
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 aug 2024

După ce au pus presiune și au obținut în Comisia Europeană acceptarea combustibililor sintetici ca soluție pentru anul 2035, când mașinile noi vor fi obligate să aibă emisii zero de CO2, constructorii germani vin acum o propunere și mai dură decât cele existente: interzicerea completă a combustibililor fosili, adică a motorinei și benzinei produse prin rafinare din țiței.

Asociația Constructorilor auto din Germania, VDA, a anunțat că cere Uniunii Europene să stabilească un program clar care să continue planul ce prevede interzicerea mașinilor cu motoare cu combustie în 2035. Constructorii germani susțin că este nevoie ca benzina și motorina să fie interzise complet în 2045, pentru toate vehiculele, noi sau rulate, și trecerea tuturor la propulsia cu combustibili sintetici.

Urmărește-ne și pe Google News

Aceștia sunt produși cu CO2 extras din atmosferă, ceea ce îi face neutri din punct de vedere al carbonului.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
ATENȚIE Reguli mai dure pentru bagajele de mână în avion CITEȘTE ȘI ATENȚIE Reguli mai dure pentru bagajele de mână în avion

„Asociația Industriei Auto (VDA) susține o abordare ambițioasă a implementării Directivei Energiei Regenerabile (RED III) în legislația națională, astfel încât combustibilii regenerabili să își poată aduce și ei contribuția decisivă la protecția climei”, transmite VDA, într-un document.

„Numai cu un curs care permite toate soluțiile potențiale, indiferent de tehnologie, Europa își poate atinge obiectivele de reducere a CO2”, a declarat președintele VDA Hildegard Müller .

Asociația dă exemplul Germaniei, care, deși își va îndeplini ținta de a aduce 15 milioane de vehicule electrice pe șosele până în 2030, va avea în circulație în acel an peste 40 de milioane de mașini și camioane cu motoare cu combustie. „Combustibilii regenerabili sunt necesari urgent pentru acest parc de vehicule”.

FOTO Chinezii nu renunță la motoarele termice: GWM lansează SUV-ul Tank 400 cu motor diesel CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii nu renunță la motoarele termice: GWM lansează SUV-ul Tank 400 cu motor diesel

Propunerea VDA cere ca, începând din 2045, combustibilii fosili, benzina și motorina de rafinărie, să nu mai poată fi vândute în stațiile de bezină din UE.

Specialiștii sunt de părere că perspectivele de producție a e-fuels, așa cum sunt numiți benzina și motorina sintetice, sunt neconvingătoare pentru a putea asigura în viitorul apropiat sursa principală de propulsie pentru flota de vehicule aflată în circulație.

viewscnt
Afla mai multe despre
e-fuels
combustibili sintetici
interzicerea motoarelor cu combustie
range extender
e-power