Chinezii încep să lanseze, unul câte unul, noi automobile electrice dedicate pieței din Europa, acolo unde concurența pe segmentele accesibile este destul de slabă. Dongfeng, producătorul mașinilor Dacia Spring, a lansat în Europa Nammi Box, o mașină de numai 4 metri.
Dongfeng Nammi Box este cel mai nou competitor pe segmentul mașinilor de oraș cu propulsie complet electrică. Este mai lung decât Dacia Spring, mașina pe care aceeași companie chineză o produce în uzina sa din Wuhan, are o baterie mai mare, iar prețul anunțat este similar cu cel pe care Spring îl afișa în urmă cu aproximativ un an în showroom-urile Dacia.
Lungimea lui Nammi Box este de 4,02 metri, ceea ce îl plasează în segmentul B, acolo unde se află și Citroen e-C3. Bateria anunțată de producător la lansare are 42,3 kWh, suficientă pentru o autonomie de 310 km, ajungând la o valoare aproapiată de cea a lui e-C3 (320 km, 44 kWh). Motorul cu care va putea fi comandat modelul chinezesc are 70 kW (95 CP), astfel că putem spune că oferă un raport putere greutate decent.
Interiorul oferă un confort destul de bun, potrivit primelor imagini publicate de compania chineză, cu un display de 12 inchi care se adaugă celui de 5 inchi dedicat instrumentarului de bord. O trăsătură aparte este posibilitate de rabatare a scaunelor din față, astfel încât interiorul să se transforme într-un pat. Portbagajul are la rândul lui 326 litri, o capacitate decentă pentru limita dintre segmentele A și B (Spring are 308 litri, e-C3 are 310 litri). Compania anunță de asemenea un pachet de 11 sisteme de asistență de siguranță, care le includ pe cele obligatorii în Europa.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Dacia Spring nu va mai avea o nouă generație - sursePrețul anunțat de Dongfeng pentru Europa începe de la 23.800 euro, adică aproximativ similar cu cel al Citroen e-C3 (23.300 euro), ceea ce vine ca o declarație de încredere pentru modelul proaspăt lansat, din partea companiei producătoare. Nammi a fost lansat și în China, la începutul acestui an, dar prețurile încep de la mai puțin de 10.000 de euro și ajung până la aproximativ 13.000 de euro, pentru cea mai scumpă versiune.
Mai multe mărci europene și-au lansat sau urmează să-și lanseze propriile modele electrice, pe segmentul de aproximativ 4 metri lungime. După Citroen e-C3 și Fiat Grande Panda, a urmat Renault 5, iar VW a anunțat deja versiunea de serie a lui ID.2. De asemenea, Stellantis va lansa modelul Leapmotor T03, pentru care deține drepturi pe piețele internaționale.