Ford a anunțat schimbarea strategiei de electrificare pentru a doua oară în ultimul an, fiind amânate unele proiecte și chiar anulate altele. Decizia are ca fundament reducerea cheltuielilor alocate vehiculelor cu propulsie exclusiv electrică.
Ford a transmis oficial că strategia sa electrică a fost modificată din nou. Directorul financiar al Ford Motor, John Lawler, a declarat într-o conferință de presă că managementul companiei a decis schimbarea strategiei, fiind decisă anularea dezvoltării de SUV-uri cu șapte locuri și amânarea proiectului unui pick-up electric de mari dimensiuni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta din urmă va fi întârziat cu aproximativ 18 luni pentru a reduce costurile de dezvoltare ale mașinilor electrice. Proiectele fuseseră deja amânate până în 2025, iar noul calendar ar putea genera costuri de aproape 2 miliarde dolari.
„Ford lărgește opțiunile de electrificare pentru clienți și își ajustează lansarea de vehicule pur electrice pentru a oferi un business cu vehicule electrice rentabil și eficient din punct de vedere al capitalului, continuând în același timp să reducă semnificativ emisiile de carbon în timp”, a transmis constructorul american.
Ford mai spune că își concentrează următoarea generație de vehicule electrificate „acolo unde are avantaje competitive – vanuri comerciale, pickup-uri de dimensiuni medii și mari și SUV-uri cu autonomie mărită”
Lawler a confirmat că Ford vrea să dezvolte noi SUV-uri, de mari dimensiuni, multienergie, care să se concentreze pe propulsia hibridă, tot mai cerută de piață în acest moment.
„Trebuie să fim agili și să ascultăm cererile clienților noștri”, a explicat CFO-ul Ford, care a spus că toate analizele de piață și de costuri au arătat că un proiect nou complet electric nu poate fi profitabil în acest moment, „în primele 12 luni de la lansare”.
Ford anunțase anterior că schimbă planurile pentru uzina din Oakville, Canada, unde ar fi trebuit să fie produs un SUV electric și unde s-a decis să fie asamblate pickup-uri SuperDuty.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Dacia Spring nu va mai avea o nouă generație - surseÎn consecință, conform noilor planuri, cheltuielile de capital cu vehicule electrice se vor reduce de la 40% la 30%. A fost însă anunțată și o „realiniere a aprovizionării cu baterii”, pentru o mai mare eficiență pentru a contribui la reducerea costurilor totale în portofoliul de vehicule electrice.
„Astăzi avem o gamă bună, mai bună decât majoritatea celorlalți concurenți”, a mai transmis Lawler. „Vom avea două pickup-uri, un van, SUV-uri cu trei rânduri de scaune și pickup-ul Super Duty de nouă generație care vor avea o gamă de opțiuni de propulsie. Cred că vom fi foarte competitivi în spațiul vehiculelor electrificate”.
Mai multe detalii despre noile planuri de electrificare vor fi anunțate anul viitor, în prima parte a anului.