Piața auto din România a înregistrat o creștere de 8,77% în luna octombrie, dintre acestea autoturismele reprezentând cel mai important segment (71,8% din total). Segmentul de vehicule pentru pasageri a avut un avans de 9,71%, înregistrând aproape 9000 de autoturisme în plus comparativ cu anul anterior, în perioada similară.
Clasamentul celor mai vândute mărci, modele și al celor mai vândute mașini electrice din acest an, realizat de Profit.ro pe baza statisticilor DRPCIV, arată că, în primele 10 luni ale acestui an, cea mai bună evoluție a fost cea a mărcii Dacia, care a reușit să recupereze cota de piață pierdută în anii anteriori, în perioada de pandemie și în criza de semiconductori.
Dacă în lunile trecute cota Dacia coborâse la circa 27%, în octombrie aceasta a ajuns la 30,32%, depășind astfel o treime din totalul înmatriculărilor. Rezultatul cumulat pe cele 10 luni arată că marca românească a urcat la 29,2% cotă de piață în 2022, la un pas de pragul de 30%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dintre mărcile de import, cea mai mare cotă de piață este deținută de Toyota, singura care depășește în acest moment 8 procente, chiar dacă în octombrie a fost depășită de Renault. Marca franceză a avut o lună octombrie foarte bună, cu 870 de unități înmatriculate, urcând din nou pe locul al doilea, după o pauză foarte mare în care a coborât în clasament și a făcut loc mărcilor asiatice. Chiar și așa, după 10 luni, Renault se află doar pe locul șase în rândul importatorilor, cu o cotă de piață de numai 5,9% și un volum total de 6.299 unități.
O altă revenire în luna octombrie a fost cea a Skoda, cu 763 de unități înmatriculate (7,24% cotă de piață) depășind Hyundai, care în acest an a fost aproape permanent marca numărul doi la importuri. Sud-coreenii rămân în primele zele luni ale anului numărul 3 pe piață, cu 7,75% cotă și 8.202 unități, la mică distanță de Toyota.
O surpriză în top 10 al vânzărilor este marca BMW, care a reușit să vândă un volum bun în octombrie și a depășit astfel KIA, cu 25 de mașini înmatriculate în plus. Cota de piață a mărcii premium germane este în acest moment 2,28%.
Top 10 mărci în 2022 (10 luni)
DACIA | 30911 |
TOYOTA | 8533 |
HYUNDAI | 8202 |
FORD | 7189 |
SKODA | 7168 |
VOLKSWAGEN | 6817 |
RENAULT | 6299 |
MERCEDES-BENZ | 3147 |
PEUGEOT | 3056 |
BMW | 2420 |
Top 10 modele în România
În ceea ce privește cele mai vândute modele din România în primele 10 luni ale anului, avem un lider incontestabil, Logan, singurul care a depășit pragul de 9.000 de autoturisme înmatriculate. El este urmat, ca de obicei de Duster, SUV-ul produs la Mioveni care a depășit și în acest an Sandero, cu 7.750 de unități înmatriculate.
CITEȘTE ȘI CFR și un cadou de Sărbători - Majorări de salarii pentru angajați. Cât vor primi în plusAcesta din urmă, cumpărat de români preponderent în versiunea Stepway, a depășit și el pragul de 7.000 de unități. Marea revelație a pieței auto din acest an este electrica Spring, care în acest moment a ajuns la cota de 4.600 de unități înmatriculate, aproape dublu față de modelul situat pe locul următor, Ford Puma.
Pe locurile următoare se situează SUV-ul Tucson, cel care a susținut vânzările Hyundai, precum și modelul Corolla, contabilizat cu toate versiunile sale de caroserie. Top 10 al vânzărilor auto din România, pe primele 10 luni ale anului, se încheie cu Jogger, o altă revelație a pieței, Skoda Octavia, cândva cel mai vândut automobil de import, și un alt SUV, micul CH-R de la Toyota.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia va lansa două noi modele, după Bigster. Luca de Meo, despre reorganizarea Renault: Dacia este bulgărele de aur al companiei. Va rămâne Dacia, numai că va deveni mai mare!1 | LOGAN | 9049 |
2 | DUSTER | 7752 |
3 | SANDERO | 7063 |
4 | SPRING | 4567 |
5 | PUMA | 2729 |
6 | TUCSON | 2619 |
7 | COROLLA | 2177 |
8 | JOGGER | 2018 |
9 | OCTAVIA | 1938 |
10 | C-HR | 1673 |
Cele mai vândute electrice în 2022
Impulsul oferit de Programul Rabla a făcut în acest an două vedete, pe segmentul electric al pieței auto din România. Primul este Dacia Spring, despre care am vorbit mai sus și care a înmatriculat și în octombrie 400 de unități, un volum pe care alte modele electrice l-au adunat cu greu în toate cele 10 luni.
Celălalt star este, evident, Tesla Model 3 (740 unități), pe care românii l-au preferat în detrimentul lui Model Y, best-sellerul americanilor pe piețele vest-europene, cel mai probabil din motive de preț. După cele două, pe podium s-a clasat la finalul lunii octombrie Hyundai Kona, un automobil care se vinde și cu motorizări cu combustie.
CITEȘTE ȘI Corespondență din Istanbul - Ford Otosan demarează investiții masive la Craiova. Modelul EcoSport se oprește în decembrie, pentru a face loc noului Courier. Mai mulți furnizori chemați să se alăture uzineiÎn partea a doua a clasamentului electricelor preferate de români în 2022 se regăsesc modelele grupului VW, depășite însă de veteranul acestui segment, Renault Zoe, care atrage în continuare cumpărători, cu un preț foarte bun raportat la performanțele sale.
Toate clasamentele au fost realizate de Profit.ro pe baza cifrelor publicate de DRPCIV.
Top 10 mașini electrice în România (octombrie)
1. DACIA SPRING |
2. TESLA MODEL 3 |
3. HYUNDAI KONA |
4. VW UP! |
5. TESLA MODEL Y |
6. RENAULT ZOE |
7. SKODA ENYAQ |
8. VW ID.3 |
9. FIAT 500 |
10. VW ID.4 |