Veniturile nete ale Nissan au scăzut în prima jumătate a anului fiscal, însă cel mai important cost evidențiat în acest interval a fost pierderea afacerii din Rusia. Chiar și așa, japonezii au înregistrat profituri operaționale mai mari.
Nissan a reușit să crească rezultatul net în intervalul iulie – septembrie cu 44%, o valoare care arată că restructurarea afacerii a fost o reușită și continuă chiar și într-o perioadă dificilă pentru industria auto. Marja de profit a crescut ușor la 3,6%, pe trimestrul al doilea din anul fiscal, cu o valoare de 3,4% pe prima jumătate a anului.
Contextul general este unul care arată și mai clar situația Nissan, cu o creștere a cifrei de afaceri cu aproximativ 25% în ultimul trimestru și de aproximativ 20% pe întreg intervalul de șase luni, la 4.600 miliarde yeni, Nissan a înregistrat o pierdere doar pe „frontul” din Rusia, unde a decis să închidă afacerea și să cedeze totul pe o rublă, astfel că toate activele au fost șterse din bilanțul companiei, generând o pierdere de circa 100 de miliarde de yeni.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO O legendă a industriei auto, o mașinuță Messerschmitt KR175, în inspecție la RARCompania susține că a reușit să obțină o profitabilitate mai bună pe vehicul vândut, acesta fiind de altfel secretul tuturor companiilor auto în anul 2022.
Pe cele șase luni, profitul operațional al Nissan a ajuns la circa 600 milioane de euro, cu 3,3% mai mare față de anul anterior, cifre care dau speranță managerilor companiei că vor reuși să atingă țintele anunțate pentru planul de restructurare.
Vânzările Nissan au continuat să scadă la 750.000 unități (-21%), lucru explicabil în contextul crizei de semiconductori, însă acest lucru nu a împiedicat compania să genereze profituri mai mari din vânzările sale. Cele mai mari scăderi ale mărcii au fost în China (-30%, 247.000 unități) și în Europa (-21%, 64.000 unități).
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia va lansa două noi modele, după Bigster. Luca de Meo, despre reorganizarea Renault: Dacia este bulgărele de aur al companiei. Va rămâne Dacia, numai că va deveni mai mare!Nissan urmează să anunțe, împreună cu partenerii de la Renault, care sunt planurile comune în legătură cu Alianța dintre cele două, în special prin prisma separării business-ului Renault în cinci mari companii distincte. În ultima perioadă, șefii celor două companii au discutat și negociat propunerea ca Renault să-și diminueze participația pe care o deține la Nissan, în timp ce Nissan să aibă o putere de decizie mai mare la Renault.
Un posibil acord ar putea aduce Nissan printre investitorii în noua companie Ampere, pe care Renault urmează să o înființeze, una dedicată propulsiei electrice.
Estimările pentru anul fiscal în curs sunt optimiste, din punct de vedere financiar, însă ele au în vedere o scădere și mai mare a vânzărilor, de la 4 milioane de unități prognozate anterior, la 3,7 milioane (-7,5%), câte sunt estimate în acest moment. Prognoza revizuită reflectă o ajustare în creștere cu 900 miliarde de yeni a venitului net și cu 110 miliarde de yeni a profitului operațional în comparație cu prognoza anterioară.