Brandul MG, deținut de compania chineză SAIC, a derulat pe piața din Germania o campanie pe care nu te aștepți să o vezi la un producător de automobile: „Cumperi un automobil, conduci două”. Campania a adus mai multe vânzări în luna iulie, cât timp a fost în vigoare.
MG a intrat pe piața din Germania de mai mulți ani, iar acum începe să-și majoreze vânzările puțin câte puțin. În primele 7 luni ale acestui an a reușit să vândă peste 15.000 de automobile, cu o creștere de 32%, care a adus vânzările la un nivel apropiat de marca MINI.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru a-și promova și mai agresiv marca, echipa de marketing a lansat o campanie pe care te aștepți să o vezi la biscuiți sau detergenți, nicidecum la automobile. Este vorba despre clasicul „cumperi un produs, primești două”, care întotdeauna a generat vânzări. La MG, campania a avut un caracter specific pieței auto.
Clienții care cumpărau un automobil MG 4 primeau oportunitatea unui contract de leasing descris ca fiind „gratuit”. Mai exact, MG și-a asumat prin termenii campaniei să susțină ratele și restul de taxe aferente contractului de leasing, în valoare de aproape 9.000 de euro sau 179 de euro lunar. Clauzele asumate erau însă destul de restrictive: o durată de 48 de luni și un număr de 5.000 de km parcurși anual.
Campania nu a generat vânzări prea mari, ci doar cinci contracte, după cum spun reprezentanții MG, dar a reușit să facă exact ceea ce și-au propus cei din echipa de marketing: să crească notorietatea mărcii pe piața din Germania, cea mai mare piață auto din Europa. Cei de la MG au decis să prelungească această campanie și în august, datorită impactului pe care l-a avut în rândul clienților potențiali.
Cel mai vândut automobil MG pe piața din Germania, în acest an, a fost electricul MG4, care a devenit popular în toată Europa, prin raportul calitate/preț pe care îl propune. Cu peste 10.500 de unități, MG 4 acoperă peste 60% din vânzările mărcii pe această piață, volumul său fiind mai mare cu 80% decât cel înregistrat în urmă cu un an. De asemenea, cu vânzări care se apropie de 3.000 de unități în primele șapte luni ale anului, ZS, un model care oferă și motorizări hibrid, începe să devină tot mai popular pe această piață.