Cel mai puternic motor electric de tracțiune a fost anunțat de marca Volkswagen pentru versiunea GTX a modelului ID.3. Precomenzile pentru acest model au fost deschise, fiind anunțat și prețul de pornire pentru vestul Europei.
Volkswagen ID.3 a primit o nouă versiune de echipare numită GTX Performance, care are cel mai puternic motor electric din gama mărcii, cu 240 kW, adică 326 CP, capabil să accelereze de la 0 l 100 km în doar 5,7 secunde. Mașina va beneficia de asemenea de un design personalizat și de o serie de echipamente proprii. Și bateria primește îmbunătățiri care îi cresc capacitatea la 79 kWh net, contribuind la o autonomie mai bună.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Kai Grünitz, șeful de dezvoltare de la VW, compară noul model GTX Performance cu un Golf GTI: „Cu livrarea sa spontană și superioară de putere, noul ID.3 GTX Performance este pentru mine omologul electric al iconului nostru sportiv compact, Golf GTI. Desigur, un motor electric și un motor turbo pe benzină au fiecare un caracter unic. Cu toate acestea, ID.3 GTX Performance și Golf GTI împărtășesc aceeași ușurință fascinantă atunci când accelerează.”
ID.3 GTX Performance este primul model care utilizează o versiune îmbunătățită a sistemului de propulsie Volkswagen Performance. Creșterea de putere a fost de 30 kW, iar cuplul maxim a urcat la 545 Nm, depășind valorile de cuplu ale celor mai puternice motoare Volkswagen V6 turbo.
O altă premieră pentru noul motor și pentru întreaga familie ID este faptul că producătorul a decis să nu mai limiteze electronic viteza maximă la 200 km/h.
Bateria poate fi încărcate cu până la 185 kW la stațiile DC, cu ajutorul managementului termic și al chargerului inovator. De la 10 la 80% încărcarea durează 26 de minute, autonomia declarată fiind de 601 km, cu bateria plină, ceea ce înseamnă aproximativ 480 km cu cei 80% capacitate, care se reduc la 420 km, dacă scădem rezerva de 10%. Este o valoare foarte bună pentru segmentul electric, raportat la rețeaua de încărcare din ce în ce mai extinsă.
Noul VW ID.3 GTX Performance are și o suspensie îmbunătățită, cu amortizoare MacPherson pe față și brațe multilink (5 brațe) pe spate. De asemenea, un sistem de direcție progresivă regăsit și la ID.4 GTX, oferă un feedback mai bun odată cu creșterea vitezei. Este disponibil opțional șasiul Sport cu control adaptiv.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia își instalează cu finanțare de la stat un sistem nou, inovator, de vopsire a mașinilor. Împrumut de 50 milioane lei pentru contribuția proprieLa nivelul designului, mai multe elemente specifice diferențiază această versiune: bara de protecție față, cu o priză de aer de culoare neagră și jante Skagen GTX de 20 de inci, însoțite de o serie de detalii estetice la interior. Și la nivelul aplicațiilor software au fost aduse îmbunătățiri, odată cu cea mai recentă versiune a sistemului de operare, cu afișaul de 12,3 inchi și funcțiile opțional pentru head-up display, aplicația Wellness și sistemul de sunet.
Prețul anunțat, pentru piața din Germania, prima care a anunțat deschiderea comenzilor, este de 52.295 de euro. Prețul este cu circa 500 de euro peste cel al versiunii anterioare GTX, care în România costă 51.700 de euro.