Constructorul chinez BYD, unul dintre cei mai bine ancorați pe piața din Europa în acest moment și cel mai mare producător de automobile electrice din lume, după Tesla, anunță lansarea celei de-a doua generații de baterii, numită și blade-battery, datorită formei subțiri pe care o au bateriile de pe noua platformă.
FinDreams, divizia de baterii a constructorului chinez BYD, va lansa o nouă generație de baterii de tip lamă, cu o densitate de energie foarte mare, 190 Wh/kg, comparabilă cu noile baterii semi-solide de la SAIC și Nio.
Compania a lansat prima generație de blade-battery în 2020, când a reușit să impună chimia LFP ca soluție accesibilă și eficientă pentru constructorii auto. Una dintre trăsăturile acestei baterii era arhitectura celulelor cu o grosime redusă, care condus la denumirea de baterie – lamă.
Performanța principală este dată de densitatea energetică, îmbunătățită cu până la 40 Wh/kg, față de prima generație. Acest lucru permite atât reducerea greutății vehiculelor, cât și obținerea de autonomii majorate.
Chiar dacă nu au fost avansate cifre privind autonomia unui vehicul echipat cu o baterie de nouă generație de la FinDreams, calculele analiștilor arată cu va putea fi obținută cu ușurință o autonomie de 1000 km, cu o astfel de densitate energetică, una comparabilă cu cea a bateriilor semi-solide.
În plus, reprezentanții BYD susțin că noua baterii este și mai sigură față de prima generație, în situațiile de lovire sau găurire.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Autoturismele electrificate, scădere în RomâniaBYD continuă să-și îmbunătățească performanțele și pentru vehiculele PHEV pe care le produce, fiind în curs de lansare a unui noi sistem de propulsie cu ajutorul căruia mașinile ar putea ajunge la o autonomie de 2.000 km.
Recent, Nio a anunțat că va introduce bateriile semi-solide pe mașinile sale, cu o densitate energetică de 260 Wh/kg, care vor permite autonomii de peste 1000 km, cu baterii de 150 kWh. Anunțul vine după ce marca IM a anunțat că va instala pe modelul L6 baterii solide care vor permite oferirea de autonomii de peste 1.000 km șoferilor, cu o singură încărcare.