Grupul Stellantis a reușit să depășească Volkswagen Group în 2023, din punct de vedere al profitului operațional realizat, dar și la nivelul profitului net, relevă datele analizate de Profit.ro.
Cu ajtutorul unei strategii bazate pe valoare în loc de volum, o strategie abordată în ultimii ani de mai multe companii care au urmărit restructurarea sau repoziționarea, Stellantis a urcat pe primul loc în calasamentul celor mai profitabile companii auto din Europa, depășind Volkswagen Group, care este al doilea producător mondial, după Toyota, în privința volumelor vândute.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Performanța Stellantis vine la doar trei ani de la fuziunea dintre PSA și FCA, care a stat la baza fondării acestei companii.
După cum reiese din datele compilate de Automotive News, Stellantis a reușit un profit operațional de 24,2 miliarde de euro, cu foarte puțin mai mare decât în anul anterior, depășind astfel cele 22,6 miliarde obținute de VW Group (de asemenea cu o creștere foarte mică în 2023). Pe locurile următoare, trei și patru, deloc surprinzător având în vedere că vând mașini cu adaos comercial mare, s-au situat Mercedes-Benz și BMW, cu 19,6 miliarde euro (scădere ușoară) și, respectiv, 18,4 miliarde euro (creștere de 4 miliarde).
În clasamentul global, din care lipsește Toyota, care raportează rezultatele financiare în ani fiscali diferiți (aprilie – martie), următorul producător european clasat, Renult Group, se află abia pe locul 10, cu doar 4,1 miliarde euro, urmat, pe 11, de Ferrari, cu 1,6 miliarde euro. Între primele clasate și grupul francez sunt trei companii americane și două sud-coreeeă: GM, cu 11,4 miliarde euro, pe 5, Hyundai (care raportează separat de Kia), cu 10,7 miliarde euro, pe 6, Ford, cu 9,6 miliarde euro, pe 7, Tesla, cu 8,22 miliarde euro, pe locul 8, și Kia, cu 8,22 miliarde euro, pe locul 9. Însumate, Hyundai și Kia ajung la 19 miliarde euro, adică aproape cât Mercedes-Benz.
Carlos Tavares, cel care conduce Stellantis încă de la înființare, este cunoscut ca unul dintre cei mai performanți manageri din industria auto globală, el fiind de altfel și artizanul fuziunii celor două companii fondatoare, Peugeot și Fiat – Chrysler. Tavares a fost numărul doi în Renault, în vremea în care compania franceză era condusă de Carlos Ghons, însă a fost forțat să demisioneze, pentru că a îndrăznit să spună că merită să conducă o companie de top la nivel global.
CITEȘTE ȘI Stellantis începe exporturile de mașini Leapmotor în prima țară din lumeÎn privința profitului net al companiilor auto globale, Stellantis este de asemenea campioană a industriei auto, având cel mai ridicat nivel de câștig în 2023. Cu 18,6 miliarde euro, mai mult cu 2 miliarde euro față de 2022, Stellantis depășește Volkswgen (17,9 miliarde euro), Mercedes (14,5 miliarde euro) Tesla (13,8 miliarde euro) și BMW (12,1 miliarde euro), aceasta din urmă fiind, cu un an înainte, cea mai profitabilă companie auto din lume, cu 18,5 miliarde euro, ceea ce înseamnă că a pierdut nu mai puțin de 6,4 miliarde euro din profitul anual.
Pe locurile următoare s-au clasat GM, cu 9,3 miliarde euro, Hyundai și Kia (8,6 și 6,2 miliarde, în total 14,8 miliarde euro profit ambele companii), Ford, cu 4 miliarde, Renault, cu 2,3 miliarde (cu un an înainte înregistra o pierdere de 0,7 miliarde euro) și Ferrari, cu 1,2 miliarde.
Conforma datelor Automotive News, cele șase companii europene majore au obținut în 2023 un profit net cumulat de 66,7 miliarde euro, cu 0,5 miliarde euro în plus față de 2022.