Vânzările grupului german BMW au continuat să scadă și în trimestrul al treilea, astfel că declinul după nouă luni se apropie de 10 procente. În același timp, pe segmentul de electrice, rezultatele sunt duble față de anul trecut.
BMW Group a ajuns la un volum de vânzări de 1,74 milioane de unități cu cele trei branduri auto ale sale și cu motocicletele BMW, un rezultat care este cu 9,5% mai mic decât cel înregistrat în 2021, primul an al crizei de semiconductori. În continuare, vorbim despre un efect al dificultăților de producție, nu despre o cerere în scădere, astfel că BMW se așteaptă să recupereze o parte a pierderilor din acest an, în 2023.
Cel mai important este însă că al treilea trimestru al anului a adus o diminuare a scăderilor până la un nivel de sub un procent (-0,9%), și asta din cauza mărcii BMW, care a raportat 517.689 autoturisme vândute, cu 1,4% mai puține. Celelalte mărci, atât MINI, cât și Rolls Royce, au reușit să crească în intervalul iulie – septembrie.
CITEȘTE ȘI CFR Infrastructură: Un tren și-a rupt pantograful între stațiile București Nord-Rac PajuraSegmentul de vehicule electrice a fost cel mai dinamic, pe măsură ce noile modele au început să fie lansate. Cu un volum de 128.196 unități, de la ambele mărci, BMW și MINI, grupul a înregistrat un plus de 121% în trimestrul 3 și de 115% pe cele nouă luni. Cumulat și cu propulsiile hibride cu încărcare, vânzările de mașini electrificate ale grupului s-au apropiat de 100.000 de unități (creștere de 26%), pe trimestrul al treilea, cu un rezultat total pe intervalul ianuarie – septembrie de 283.289 unități, cu 22,3% mai multe decât în urmă cu un an.
Evoluția pe regiuni a mărcilor grupului a fost diferită, fiind dependentă de factorii locali specifici. În Europa, unde vânzările au scăzut în primele 8 luni ale anului, grupul BMW are un declin de 11,1%, cu 196.178 vehicule în trimestrul 3 și de 629.818 unități după trei trimestre, cu 13,1% mai puține mașini vândute. La polul opus, China a crescut în ultimele trei luni, la 214.146 unități (+5,7%), dar are deocamdată un rezultat negativ pe întreg anul (-7,8%), ca urmare a lunilor de lockdown. Același lucru se petrece și în SUA, unde vânzările au revenit pe creștere (85.209 unități, +3,8%) dar încă sunt mai mici pe întreg intervalul ianuarie – septembrie (249.835, -6%). Jocul de factori a readus în acest an Europa pe primul loc al vânzărilor, pentru grupul bavarez.
„Creșterea dinamică a modelelor noastre complet electrice reflectă modul în care gama electrică a BMW Group câștigă clienți – pe măsură de continuăm să presăm cu avansul tranziției la electromobilitate”, a declarat Pieter Nota, șeful vânzărilor BMW AG. Acesta a confirmat țintele pentru acest an, susținând că vor fi atinse așa cum au fost stabilite anterior, respectiv o scădere ușoară față de 2021 și o dublare a vânzărilor de vehicule electrice.
Printre noutățile cu care BMW Group se pregătește să crească și mai mult pe sectorul electric se numără viitorul i5, SUV-ul electric derivat din Seria 5, precum și primul Rolls Royce electric din istorie, numit Spectre, ce va fi lansat în octombrie. Până la finalul lui 2025, constructorul vrea să ajungă la un prag de două milioane de vehicule electrice vândute.