Uzina de automobile AvtoVAZ, pe care Renault o controlează într-o proporție de peste 99%, va reporni activitatea, în pofida faptului că are mari probleme de achiziție a componentelor.
Mașinile Lada vor începe să fie produse din nou după o pauză de mai multe zile, generată de războiul din Ucraina și de imposibilitatea de a face rost de componente, atât electronice cât și din alte categorii, după cum anunță compania. Uzinele din Togliatti și Izevsk vor reporni pe 16 martie, în condiții dificile, însă anunțul companiei spune că vrea să-și poată plăti angajații. Mașinile produse în uzinele AvtoVAZ folosesc într-o mică măsură componente produse în România, la Mioveni, dar și alte piese pe care le cumpără prin sistemul logistic al Renault Group. Lada, marca produsă de AvtoVAZ, face parte din unitatea de business Dacia – Lada înființată în urmă cu un an, o parte dintre modele fiind dezvoltate din modele Dacia mai vechi.
Compania este condusă de Nicolas Maure, în poziția de președinte, care deține, din 2021, și funcția de director al întregii activități Renault în Rusia, și de Yves Caracatzanis, ca CEO al AvtoVAZ. Maure a fost director al Dacia timp de doi ani, între 2014 și 2016, iar Caracatzanis i-a urmat, până în 2018. De asemenea, director peste activitățile industriale ale AvtoVAZ și ale unității Dacia – Lada este Christophe Dridi, care a condus și el Dacia, între 2019 și 2021.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Producția de autoturisme din România a continuat să crească și a egalat nivelul din 2019În 2021, AvtoVAZ a generat grupului Renault venituri în valoare de 2,85 miliarde euro, cu peste 10 procente mai mult decât în 2020, cu un profit operațional de 247 milioane de euro.
Renault mai deține o uzină în Rusia, lângă Moscova, în care sunt produse modelele mărcii destinate acestei piețe, precum și un model Nissan. Toate sunt automobile Dacia rebranduite sau automobile construite pe platforme dezvoltate pentru Dacia anterior. Această uzină a fost și ea oprită și încă nu a fost anunțată repornirea activității.