Mazda revine în segmentul SUV-urilor de clasă medie cu un model complet nou, care continuă astfel tradiția începută cu CX-7, și care aduce în premieră în Europa propulsia de tip plug-in hybrid.
Mazda CX-60 este în acest moment cel mai mare și cel mai scump automobil al mărcii japoneze, el continuând ofensiva demarată de Mazda în segmentele de SUV-uri, cu motorizări electrificate. Numit de companie „cel mai important model lansat de peste un deceniu”, CX-60 vine cu un design care duce mai departe stilul regăsit pe automobilele existente în gamă, preluând elemente de pe conceptul Kaichou.
Mazda pune un mare accend pe detaliile estetice, în special la interior, unde încearcă să creeze o atmosferă premium tot mai accentuată, cu care să poată concura cu mărcile premium europene. Printre echipamentele care susțin această tendință este și Mazda Driver Personalisation System, care recunoaște ocupantul scaunului șoferului și ajustează automat elementele din jur – poziția scaunului, volanul, oglinzile, HUD, chiar și setările de sunet și control ale climei – pentru a se potrivi preferințelor personale.
În ceea ce privește motorizările, Mazda CX-60 PHEV propune un motor cu combustie Skyactiv-G 2.5, benzină, combinat cu un motor electric 100 kW, o transmisie automată complet nouă cu opt trepte și o baterie de 355 V și 17,8 kWh. Întreg sistemul generează o putere maximă de 241 kW (327 CP) și un cuplu maxim de 500 Nm, ceea ce face din acest model „cea mai puternică mașină de serie produsă vreodată de Mazda”, după cum transmite compani. Acest lucru se manifestă printr-o accelerație de la 0 la 100 km/h de numai 5,8 secunde. Consumul acestui motor este unul excelent pentru un motor hibrid, 1,5 litri/100 km, cu 33 g/km emisii CO2.
Din punct de vedere al autonomiei, bateria asigură 63 de kilometri rulare exlcusiv electrică, la o rulare sub 100 km/h, după această distanță mașina intrând într-un regim de consum mai mare, în care parte din energia consumată este recuperată.
Noul CX-60 dispune de tracnțiune integrală permanentă, cu ajutorul celor două motoare și al cutiei automate.
La capitolul siguranță, SUV-ul japonezilor oferă o serie de echipamente de ultimă generație, între care sistemul See-through-View, cu monitorizare 360 grade, pilotul automat adaptiv și alte tehnologii de asistență, cu ajutorul cărora Mazda speră să primească 5 stele EuroNCAP.
Mazda a anunțat că anul viitor, va lansa un nou model, unul mai mare decât CX-60, cu șapte locuri. Alte cinci produse noi electrificate vor fi lansate în următorii trei ani, iar în 2025 va prezenta noua platformă Skyactiv EV Scalable Architecture, destinată mașinilor electrice.