Anunțat cu cinci ani în urmă și prezentat până acum sub formă de concept și imagini teaser, primul vehicul comercial ușor cu propulsie complet electrică a grupului Volkswagen a fost prezentat în premieră.
Noul VW ID.Buzz reinterpretează iconicul model Bulli, al anilor 70, într-o configurație complet electrică, dezvoltată pe noua platformă MEB a grupului Volkswagen și construit în uzina din Hanovra a diviziei de vehicule comerciale.
ID.Buzz vine pe piață cu două versiuni, una de persoane, una de marfă și are caracteristici specifice clasei medii, oferind spațiu pentru numai cinci pasageri, similar cu ceea ce oferă modelele concurente Renault Kangoo sau Peugeot e-Partner, în pofida faptului că așteptările publicului se îndreptau către o clasă mai mare. Pentru versiunea de marfă, mașina poate adăposti doi paleți standard.
„ID.Buzz este un model original pentru era electrică. O mașină pe care numai VW o putea construi. În anii 50, VW Bulli s-a bătut pentru sentimentul de libertate auto, independență și emoții. ID.Buzz ridică acest stil de viață și îl transferă în vremurile noastre: fără emisii, sustenabil, complet conectat și gata pentru un nou capitol, conducerea autonomă. Cu acest automobil, aducem împreună tema de bază a strategiei noastre ACCELERATE într-un singur produs, pentru prima dată”, a declarat Ralf Brandstatter, CEO al mărcii VW.
ID.Buzz va fi echipat cu cele mai noi tehnologii de asistență și încărcare, inclusiv sistemul Car2X, care permite comunicațiile cu infrastructura și alte vehicule pentru aveitarea accidentelor. Printre gadgetu-urile cu care se laudă este sistemul automat de parcare, care memorează traseele efectuate anterior.
CITEȘTE ȘI Ford Europe își va pierde autonomia pe criterii regionale. Uzina din Craiova, prinsă între noile divizii, „Model e” și „Pro”În materie de motorizări, ID.Buzz vine cu un propulsor de 150 kW, antrenat de o baterie de 77 kWh. Bateria poate fi încărcată de la orice wall-box de 11 kW, dar și de la o stație de curent continuu de 170 kW. Asta înseamnă o încărcare în 30 de minute până la 80% din capacitatea bateriei.
Din punct de vedere al designului, ID.Buzz atrage în special prin proporțiile sale, care amintesc de același Bulli, cu punține amplasate la extremitățile mașinii, cu console foarte scurte. Acest lucru maximizează spațiul interior și comportamentul mașinii.
Dimensiunile lui ID.Buzz sunt 4,71 metri lungime, 1,93 metri înălțime și 1,95 metri lățime, cu un ampatament foarte mare, de 2,98 metri.