Autoritățile americane pentru siguranța transporturilor avertizează că 40 de companii aeriene din lume operează aeronave Boeing 737 care au componente ce pot prezenta riscuri de siguranță și pot duce la blocarea direcției.
Este vorba de o componentă a cârmei, aflată pe coada avionului, care poate rămâne blocată, așa cum s-a întâmplat la o aeronavă United Airlines în februarie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA (NTSB) a declarat luni că peste 40 de companii aeriene din toată lumea operează avioane Boeing 737 cu aceste componente, care pot prezenta riscuri de siguranță. De asemenea, NTSB a dezvăluit că doi operatori străini au suferit incidente similare în 2019, care au implicat dispozitive de acționare de ghidare și a recomandat instalarea unor piese diferite pe aceste aeronave.
“Suntem îngrijorați de posibilitatea ca alte companii aeriene să nu fie conștiente de prezența acestor dispozitive de acționare pe avioanele lor 737”, a spus președintele NTSB într-o scrisoare adresată șefului Administrației Federale a Aviației, potrivit Reuters.
Pe 6 februarie 2024, cârma unui Boeing 737-8 MAX al United Airlines a rămas blocată în timpul aterizării pe Aeroportul Internațional Newark Liberty, din New Jersey. Căpitanul aeronavei a reușit să îl aducă la sol, dar apoi l-a manevrat fără a folosi cârma de pe coadă. Nu s-au produs avarii și niciunul din cei 155 de pasageri nu a fost rănit. Acțiunile Boeing au scăzut luni cu încă 2,7%.
Boeing a declarat în august că a informat deja operatorii aerieni privind o potențială problemă la cârma aeronavelor 737.