Audi nu renunță la motoarele cu ardere internă. Pregătește lansarea noului A5, fostul A4, „cu o nouă generație de motoare termice”

Audi nu renunță la motoarele cu ardere internă. Pregătește lansarea noului A5, fostul A4, „cu o nouă generație de motoare termice”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 iul 2024

Audi nu renunță la motoarele cu ardere internă, chiar dacă acestea vor fi electrificate, pentru a-și reduce emisiile poluante. Șeful mărcii, Gernot Dollner, a anunțat planul de lansare al familiei A5, care marchează trecerea la noul sistem de denumire a modelelor.

Audi va prezenta în premieră, pe 16 iulie, noua generație a limuzinei A5, fostă A4, care „reprezintă începutul următoarei generații de motoare cu ardere internă, mai eficientă datorită rulării parțial electric”, potrivit declarațiilor făcute de Gernot Dollner, cel care a preluat, în acest an, conducerea mărcii.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Primele teste cu Dacia Spring facelift: aceleași motorizări, design schimbat CITEȘTE ȘI FOTO Primele teste cu Dacia Spring facelift: aceleași motorizări, design schimbat

Acesta spune că în 2024 și 2025, Audi va lansa peste 20 de modele noi, din care mai multe de 10 sunt integral electrice. După A5, va urma la sfârșitul acestei luni noul A6 e-tron, un automobil complet electric, care va fi urmat apoi de noul Q5, SUV-ul care face parte din aceeași familie. Toate fac parte din noul sistem de nume alfanumerice care presupun o cifră impară pentru varianta cu motor termic și cifră pară pentru cea electrică. Fostul A6 va deveni A7, ulterior.

„În următorii ani, ne vom extinde gama de modele electrice pas cu pas. În același timp, ne vom întineri portofoliul de modele cu motoare cu ardere. Acest lucru ne va oferi o poziție robustă și flexibilă pe măsură ce trecem la un portofoliu integral electric”, spune Dollner, care a preluat din mers întreg planul de dezvoltare de la fostul CEO, înlocuit de actuala conducere a grupului VW în urma conflictelor interne.

FOTO Wizz Air lansează o schemă specială de culori CITEȘTE ȘI FOTO Wizz Air lansează o schemă specială de culori

Audi A6 e-tron, limuzina electrică ce va folosi aceeași platformă cu A5, va încerca să depășească momentul dificil de pe piața de vehicule electrice, atât din Europa, cât și din SUA.

„A6 e-tron este primul Audi electric disponibil clienților noștri ca Sportback și Avant la lansarea pe piață. Designul său uimitor și performanța, eficiența și autonomia remarcabile oferă o mulțime de motive pentru a trece la mobilitatea electrică acum”, spune Dollner, cu doar câteva zile înainte de premiera lui A5 și A6.

Tesla amână lansarea robotaxi-urilor CITEȘTE ȘI Tesla amână lansarea robotaxi-urilor

În ceea ce privește SUV-ul Q5, acesta va veni de asemenea cu motorizări termice, toate electrificate. „Audi Q5 a reprezentat succesul Audi de peste 15 ani. Cu cea de-a treia generație a celui mai de succes SUV al nostru, vom începe să întinerim portofoliul nostru de SUV cu motoare cu ardere și versiuni parțial electrificate în toamnă.”

Audi încearcă în acest moment să recupereze întârzierile de lansări, cauzate de problemele legate de software, pentru care a fost responsabil inclusiv fostul CEO, Markus Duesmann, având deja o diferență tot mai mare de vânzări față de principalii rivali, Mercedes și BMW. Nu este clar dacă ținta stabilită anterior, de trecere la propulsia exclusiv electrică începând din 2028, mai este un subiect de actualitate pentru Audi, în contextul actual al pieței.

„Avem o viziune clară pentru redefinirea „Vorsprung durch Technik”, concentrată pe design, UI/UX, dinamică de conducere și eficiență. Cu noile noastre modele Q6 e-tron , A6 e-tron , A5 și Q5, nu lăsăm loc de îndoială cu privire la direcția în care ne îndreptăm”, mai spune Gernot Dollner, CEO al mărcii Audi.

viewscnt
Afla mai multe despre
audi a5
audi a4
a6 e-tron
q5