Actul prin care Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând colaborarea cu dispecerate autorizate, scos pentru a doua oară de pe ordinea de zi

Actul prin care Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând colaborarea cu dispecerate autorizate, scos pentru a doua oară de pe ordinea de zi
scris 6 sep 2018

Proiectul de hotărâre privind regulamentul de transport în regim de taxi, prin care transportatorii sunt obligați să aibă servicii de dispecerat, a fost scos joi de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Regulamentul este unul controversat, pentru că, deși nu în mod clar, interzice aplicațiile de transport taxi alternativ, care nu au astfel de dispecerate. Proiectul a mai fost pe ordinea de zi a unei ședințe din luna martie a acestui an, fiind scos atunci din dezbatere pentru a aștepta modificările la Legea taximetriei din Parlament. De această dată, regulamentul a fost amânat pentru dezbaterea de la ședința ordinară a CGMB care va avea loc la sfârșitul lunii septembrie.

Astăzi, Clever Taxi, una dintre companiile care va fi afectată de noile reguli ce vor interzice aplicațiile de taxi pentru firmele care nu au și dispecerat autorizat, a transmis că decizia Primâriei Municipiului București de a supune la vot regulamentul cadru de organizare și executare a activității de taxi în Municipiul București expune România unui risc major de a intra în procedura de infringement, adăugând că oficialii Comisiei Europene au fost sesizați încă din luna decembrie 2017 cu privire la inițiativa Primăriei de a interzice accesul liber la aplicațiile de tip agregator.

Urmărește-ne și pe Google News

Profit.ro a relatat anterior că Pimăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând taximetriștilor colaborarea cu dispecerate autorizate de PMB, prin reluarea unui proiect de regulament privind organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi într-o formă identică celei din ianuarie 2018, când inițiativa municipalității a fost semnalată de către Profit.ro.

"Pe teritoriul Municipiului București, serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toți transportatorii autorizați și nu se pot executa decât de dispecerii de taxi autorizați de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului București", se arată în proiectul de regulament.

Practic, prevederea ar interzice folosirea unor aplicații dezvoltate independent de firmele de taxi cu dispecerate, gen Clever Taxi sau Star Taxi, instalate de taximetriști arondați companiilor tradiționale de taxi, de pe care clienții pot face comenzi la mai multe firme de taxi. Vor putea funcționa, astfel, doar aplicațiile online ale companiilor autorizate de taxi, care au și dispecerat, clienții trebuind să-și instaleze, probabil, în viitor, mai mult aplicații pentru a putea avea acces la mai multe firme de taximetrie când fac comenzi.

CGMB a avut și în martie pe ordinea de zi un proiect similar, care însă a fost amânat în cele din urmă, cu motivația că se așteaptă ca mai întâi Guvernul să finalizeze elaborarea unui draft de modificare a Legii taximetriei.

Actul prin care Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând colaborarea cu dispecerate autorizate, scos pentru a doua oară de pe ordinea de zi
Actul prin care Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând colaborarea cu dispecerate autorizate, scos pentru a doua oară de pe ordinea de zi
Iohannis suspendă ședința CSAT și cere Guvernului un nou proiect de rectificare bugetară: Nu s-a putut obține consens pentru emiterea avizului CITEȘTE ȘI Iohannis suspendă ședința CSAT și cere Guvernului un nou proiect de rectificare bugetară: Nu s-a putut obține consens pentru emiterea avizului

În mai, Ministerul Dezvoltării a lansat în dezbatere publică un proiect de OUG care prevede autorizarea aplicațiilor mobile pentru organizarea de transporturi, urmând a fi interzise transporturile tip taxi efectuate în afara zonelor de autorizare, efect ce ar putea fi resimțit de rețele ca Uber sau Taxify, dar care interzice și aplicații precum Star Taxi și Clever Taxi.

Proiectul conținea și stabilirea fără echivoc a interdicției taxiurilor de a efectua transport public de persoane în regim de taxi sau de a staționa în vederea efectuării unor astfel de transporturi în interiorul unei localități, alta decât localitatea de autorizare, prin eliminarea din norma juridică a expresiei „în mod permanent”.

La acel moment, cei de la Clever Taxi au reacționat afirmând că noua reglementare va afecta 800 000 de cetățeni și 20 000 de șoferi de taxi.

„Considerăm că Ordonanța de Urgență pentru modificarea Legii taximetriei nu reflectă dorința cetătenilor și a soferilor, iar totodată nici nu este aliniată normelor europene, răspunde doar cerințelor unei asociații care se declară a fi reprezentativă. Clever Taxi răspunde zilnic nevoilor a peste 800.000 de cetățeni din peste 20 de orașe din România și oferă o modalitate de lucru modernă și eficientă pentru 20.000 de șoferi. Oamenii și-au arătat constant sprijinul pentru aplicația noastră, iar cel mai recent moment a fost acum 2 luni, când peste 40.000 de oameni au semnat în primele 48 de ore petiția pentru București Smart City. Ei își doresc o soluție rapidă și sigură de a găsi o mașină, nu de a avea 10 aplicații instalate în telefon sau de a aștepta la un număr de dispecerat”, se arăta într-un comunicat al companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxi
aplicatii taxi
dispecerate taxi
clever taxi
star taxi
uber
taxify
pmb
cgmb
gabriela firea
interzicere aplicatii taxi