Scandalul mașinilor diesel poluante s-ar putea extinde și la anumite modele din grupul Volkswagen echipate cu motoare pe benzină, potrivit publicației germane Bild am Sonntag, citată de Reuters.
UPDATE
Ministerul Transporturilor din Germania a declarat că informațiile prezentate de investigația jurnaliștilor germani nu sunt noi, au fost investigate de autorități și nu au exsitat indicii privind eventuale fraude.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conform sursei menționate, inginerii Volkswagen le-ar fi spus anchetatorilor că mai multe mașini pe benzină produse sub mărcile Volkswagen, Audi și Porsche sunt echipate cu un soft care ar putea fi manipulat pentru a indica un nivel mai scăzut al consumului de benzină și al emisiilor de dioxid de carbon (CO2), similar dispozitivelor folosite de grup pentru a masca emisiile în cazul a circa 11 milioane de mașini diesel.
Bild am Sonntag citează documente interne și declarații ale martorilor intervievați în cadrul investigației desfășurată de autoritățile din Germania cu privire la scandalul Dieselgate.
Dacă va fi confirmată oficial, informația ar putea conferi o nouă dimensiune scandalului și se va reflecta, cel mai probabil, în noi amenzi și procese împotriva grupului auto.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a transmis că grupul nu poate comenta pe marginea unei anchete în curs. Acesta a adăugat că reprezentanții VW au purtat “discuții intense” cu Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA) în ultimele luni, subliniind că nu au apărut circumstanțe noi în cadrul anchetei.
În decembrie 2015, la câteva luni după ce a recunoscut că a folosit un soft de tip “defeat device” pentru a masca nivelul real al noxelor emise de 11 milioane de mașini diesel vândute la nivel mondial, Volkswagen a indicat că un soft similar s-ar regăsi și pe anumite modele pe benzină. Autoritățile germane nu au dispus nicio sancțiune și nici nu au cerut grupului să modifice modelele în cauză.
CITEȘTE ȘI Noul terminal “modular” de pasageri al Aeroportului Otopeni, aprobat de Guvern. Vor fi construite noi căi de rulare, platforme de staționare pentru aeronave, dar și parcăriPână în prezent, scandalul Dieselgate a costat grupul Volkswagen aproximativ 27 de miliarde de euro, cea mai mare parte din sumă reprezentând plata despăgubirilor către proprietarii de mașini, autoritățile de mediu, autorități locale și dealeri din SUA.