Plan drastic de reducere a costurilor la Ford. 24.000 de locuri de muncă, majoritatea din Europa, ar putea dispărea. Situație specială pentru fabrica din România

Plan drastic de reducere a costurilor la Ford. 24.000 de locuri de muncă, majoritatea din Europa, ar putea dispărea. Situație specială pentru fabrica din România
scris 3 sep 2018

Ford Motor ar putea da afară până la 24.000 de angajați din Europa, în special de la uzinele din Marea Britanie, Spania și Franța, acolo unde sunt produse modele fără un viitor cert pe piață, cum sunt Galaxy și S-Max, dar și Mondeo. Fabrica din România, care produce un model în creștere pe piețele europene, nu se află pe lista reducerilor de personal.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Ford of Europe se află în căutarea unor soluții de reducere a costurilor, pentru a-și putea echilibra business-ul din Europa, care a generat pierderi în prima parte a anului. Potrivit Sunday Times, sunt vizate până la 24.000 de joburi de la uzine în care sunt construite modelele Galaxy, S-Max și Mondeo, modele ce urmează a fi scoase din producție în favoarea SUV-urilor.

Urmărește-ne și pe Google News

Scandalul motoarelor diesel, incertitudinile Brexit și restul condițiilor din piață, inclusiv o ofertă neadecvată de produse, au determinat șefii diviziei europene să ia măsuri pentru a reduce pierderile, printre acestea numărându-se desființarea a circa 24.000 de joburi. Cifra a fost obținută de jurnaliștii britanici pe baza calculelor celor de la Morgan Stanley, care au avansat un procent de 12% din totalul angajaților. Dintre acestea, circa 12.000 se află în Marea Britanie, aceasta însemnând muncitori, ingineri, cercetare, administrație, dealeri.

Ford, vânzări record pentru EcoSport în Europa CITEȘTE ȘI Ford, vânzări record pentru EcoSport în Europa

Din punct de vedere al operațiunilor, planul se traduce prin oprirea producției Mondeo, sedanul de clasă medie al mărcii, dar și a monovolumelor Galaxy și S-Max, care se află în scădere vertiginoasă de clienți, în epoca SUV-urilor.

Uzina Ford din România nu este afectată de reducerile prognozate, dat fiind faptul că produce un model aflat în creștere pe piețele europene, iar costurile de producție, inclusiv cele cu forța de muncă, sunt la un nivel bun în comparație cu alte facilități Ford din Europa.

Steven Armstrong, șeful Ford Europe, a declarat, potrivit Sunday Times, că urmărește „atacarea agresivă a costurilor, implementarea de programe de eficientizare a facilităților și produselor, pentru costuri ale produselor și materialelor mai ieftine”.

Moody a retrogradat în urmă cu o săptămână ratingul Ford la cel mai mic nivel din categoria Investment Grade, cu perspective negative.

UPDATE

Ford a anunțat că nu intenționează să oprească producția modelului Mondeo, ci să facă „un upgrade” al acestuia. De asemenea, cei de la Ford au precizat pentru Automotive News că nu au în plan să oprească producția modelelor Galaxy și S-Max, care sunt fabricate în Spania. Compania nu a infirmat cifrele privind reducerile de locuri de muncă.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
ford europe
mondeo
galaxy
reduceri locuri de muncă
uzina ford craiova