O nouă tendință ce pare să prindă tot mai mult teren la nivel global, abonamentul auto, este introdus pe piața din România de divizia de finanțare de la Porsche România, care implementează conceptul de „car subscription” pe piața locală.
Abonament pe minim trei luni, acces exclusiv online, fără avans și alte costuri ascunse, acestea ar fi trăsăturile serviciului lansat de Porsche Finance, care are activități de finanțare, asigurare și alte servicii pentru piața auto locală. Compania este subsidiară a Porsche Holding, companie austriacă de distribuție de automobile a familiilor Porsche – Piech.
Potrivit companiei, valoarea lunară a abonamentului acoperă costurile asociate utilizării mașinii, mai puțin carburantul. Aparent, serviciul este similar leasingului operațional, care este specific însă companiilor.
Spre deosebire de un leasing, abonamentul auto seamănă mai mult cu o închiriere pe termen lung, în sarcina utilizatorului căzând doar cheltuielile cu carburantul. Avantajele acestui sistem sunt cele legate de lipsa de griji în privința mentenanței mașinii, gruparea tuturor costurilor de utilizare într-o singură sumă, lunară, dar și posibilitatea de schimbare a mașinilor, cu o frecvență mare.
Primele companii care au anunțat introducerea acestui concept au fost mărcile de lux, pe piața din SUA. Polestar, de exemplu, marcă de mașini electrice aparținând Volvo, s-a lansat cu intenția de a funcționa exclusiv pe baza acestui sistem, însă și-a extins ulterior oferta și pentru achiziții clasice.
Oferta abonamentului acoperă la acest moment doar automobile ale grupului VW, care sunt distribuite pe piață prin Porsche România.