Grupul Albalact, cel mai mare jucător pe piața românească a lactatelor, controlat de omul de afaceri Raul Ciurtin, raportează venituri nete de 444 de milioane de lei anul trecut (100 milioane de euro), în creștere cu 8,9% față de cele 408,1 milioane de lei (91 milioane de euro) înregistrate în 2014, potrivit rezultatelor financiare consolidate.
Profitul net obținut de grupul de companii Albalact în 2015 se ridică la 12,6 milioane de lei (2,8 milioane de euro), în creștere substanțială de la cei 812.000 de lei înregistrați în anul precedent, reiese din aceeași raportare.
Pentru anul în curs, producătorul român de lactate și-a bugetat afaceri în ușoară creștere, până la 456,3 milioane de lei (102 milioane de euro), potrivit deciziei adunării generale a acționarilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Albalact deține două fabrici de lactate - Albalact la Oiejdea și Rarăul la Câmpulung Moldovenesc - și o firmă de transport - Albalact Logistic, și are aproximativ o mie de angajați.
La începutul acestui an, compania Albalact, locul întâi pe piața lactatelor, a anunțat că va fi preluată de grupul francez Lactalis, care deține în România lactatele LaDorna și care ocupă locul șapte pe piața de profil.
Lactalis intenționează să inițieze o ofertă publică de preluare voluntară pentru întregul pachet de acțiuni al Albalact. Pentru început însă, Lactalis a încheiat un contract cu acționarii vânzători care dețin cumulat 70,3% din capitalul social al Albalact, respectiv: Raul Ciurtin, Lorena Beatrice Ciurtin, Crisware Holdings Limited, Croniar Holdings Limited (44,85%) și RC2 (Cyprus) Limited (25,45%).
Ciurtin deține indirect acțiuni Albalact prin Crisware Holdings Limited și Croniar Holdings Limited.
Consiliul Concurenței analizează, în prezent, tranzacția prin care francezii de la Lactalis vor prelua, prin firma B.S.A. International, producătorul român și companiile la care acesta este acționar, respectiv Rarăul și Albalact Logistic.
Compania din Alba Iulia are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor.
Printre principalii competitori ai Albalact pe piața locală se numără FrieslandCampina, Danone, Covalact, Olympus.