Reducerea TVA la alimente se va resimți în ultimul trimestru al acestui an, însă impactul nu va fi unul semnificativ, a declarat pentru Profit.ro, Stéphane Batoux, director general al Albalact, care estimează că producătorul de lactate va înregistra, în 2015, o creștere între 7-9%. De aceea, așteptările pentru 2016 sunt cu atât mai mari.
Piața de lactate a cunoscut, în general, în ultimul an, multe schimbări de la liberalizarea pieței ca materie primă la embargoul impus de Rusia, ceea ce a determinat o redirecționare a strategiei producătorilor către piața intracomunitară. ”Însă toate aceste evenimente nu au influențat efectiv consumul de lapte industrializat în România, care se menține în continuare scăzut față de media europeană. Nu a existat o evoluție spectaculoasă a pieței anul acesta față de 2014, piața a fost stabilă”, spune directorul general al Albalact, care a devenit cel mai mare jucător pe piața lactatelor după rezultatele financiare din 2014.
În condițiile în care, din punct de vedere al consumului, pe piața autohtonă nu au existat evoluții majore în ultimul an, creșterea este așteptată să vină abia în trimestru patru, mai ales după reducerea TVA la alimente și majorării salariului minim pe economie, ”măsuri care au influențat în bine puterea de cumpărare”. ”Clienții au nevoie de trei luni pentru a se adapta noilor prețuri. Acum, în trimestrul patru, încep să se vadă primele efecte ale reducerii TVA. Cred în continuare că impactul reducerii TVA va fi de 1% în business pentru că vorbim de industria alimentară. Oamenii nu vor mânca de două ori mai mult. Dar, așa cum am spus, este vizibilă creșterea puterii de cumpărare și a consumului”, a explicat Stéphane Batoux.
TVA la alimente a scăzut de de la 24% la 9% de la 1 iunie.
Astfel, directorul general al Albalact, companie controlată de omul de afaceri Raul Ciurtin, spune că pentru întregul an 2015 se poate estima o ușoară creștere a pieței lactatelor, de până la 3%. ”Pentru 2016, sunt mult mai optimist, criza a rămas în spate, economia dă semne de revenire, aproape toate companiile raportează creșteri ale afacerilor. Cred că anul viitor va fi un an bun și pentru piața lactatelor, important este ca producătorii să continue să inoveze, să fie în continuare atenți la cerințele și așteptările consumatorilor și să-și adapteze portofoliul în consecință”, a afirmat directorul companiei.
Pentru 2016, Albalact vrea să atace segmentele care au în continuare potențial de creștere (iaurtul și brânzeturile) și să optimizeze activitatea de distribuție. ”Acum suntem lider al pieței și vrem să ne consolidăm poziția și să ne îmbunătățim în continuare profitabilitatea”, mai spune executivul Albalact.
Anul acesta pare să fie unul bun pentru producătorul de lactate, care va reuși să înregistreze creșterea anticipată. ”Anul acesta este un an bun pentru Albalact, rezultatele de până acum ne arată că am mers conform planului și strategiei și putem confirma că, la sfârșitul acestui an, vom atinge creșterea bugetată. Vedem o creștere de high single digit (n.r. între 7%-9%)”, a mai spus Stéphane Batoux.
Albalact deține două fabrici de lactate - Albalact la Oiejdea și Rarăul la Câmpulung Moldovenesc - și o firmă de transport - Albalact Logistic, și are peste 900 de angajați. Venitul net consolidat al producătorului de lactate Albalact s-a situat la 312,8 milioane lei (70,5 milioane euro) în primele nouă luni, similar cu nivelul raportat în ianuarie-septembrie 2014, iar profitul a fost de 9,98 milioane lei (2,25 milioane euro). Printre competitorii Albalact se numără Danone, FrieslandCampina, Hochland sau Covalact.