Producătorii de usturoi vor beneficia, începând din 2019, de un ajutor de minimis după modelul schemei de care beneficiază în prezent cultivatorii de roșii în sere. Conform unui document oficial, Ministerul Agriculturii are în pregătire hotărârea de instituire a ajutorului de minimis.
Valoarea ajutorului de minims în cazul cultivatorilor de tomate în spații protejate este de 3.000 euro/ beneficiar/ an, subvenția plătindu-se într-o singură tranșă.
Beneficiarii sunt producătorii agricoli persoane fizice care dețin atestat de producător, producătorii agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, constituite potrivit OUG nr. 44/2008 și producătorii agricoli persoane juridice.
Producătorii de tomate au obligația ca la finalul recoltării să comunice direcțiilor agricole județene cantitatea totală de tomate obținută pe suprafața de 1.000 m2 și să valorifice producția.
CITEȘTE ȘI Proiect: Comercianții - obligați să asigure spații distincte pentru alimentele din Republica Moldova, asemenea celor româneștiMinisterul pregătește acum aceeași schemă de ajutor de minimis pentru producătorii de usturoi
Schema va fi aplicată începând de anul viitor, iar agricultorii eligibili vor primi până la 3.000 euro anual, la fel ca producătorii de tomate, indică un document oficial al Ministerului Agriculturii.
Conform aceluiași document, producătorii de usturoi au reclamat ministerului lipsa utilajelor performante și a forței de muncă, cât și materialului de înmulțire.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Bani pentru persoanele concediate de fermele de porci din cauza pesteiÎn privința aplicării ajutorului de minimis pentru cultivatorii de roșii în sere, potrivit sursei citate, cei din urmă au reclamat faptul că întâmpină dificultăți privind valorificarea tomatelor în rețelele de hypermarket-uri, fapt care a condus la organizarea de către minister a două întâlniri între producători și comercianți, în scopul creșterii cantității de legume de la agricultorii români vândute în aceste rețele.
Potrivit ministerului, în urma discuțiilor și a unui plan de acțiune comun, s-a înregistrat o îmbunătățire a relațiilor dintre producători și hypermarket-uri creștere precum și o creștere a volumului de legume preluate și comercializate prin marile rețele comerciale.