Producătorii vor putea primi o subvenție de până la 30% din cheltuielile efectuate pentru a participa la târguri internaționale de profil și pentru a realiza campanii sau studii de extindere pe piețele externe, conform unei scheme de ajutor de minimis aprobate astăzi de Guvern. Finanțarea nu va putea include însă publicitatea pentru o anumită marcă.
Suma totală a schemei de minimis este de 1,5 milioane euro (7 milioane lei), iar finanțarea va fi acordată pentru solicitările depuse până la 15 octombrie 2018.
Astfel de subvenții au fost acordate și anterior, prin diferite programe.
Schema de ajutor de minimis are drept scop acordarea de sprijin financiar național suplimentar în cuantum de 30% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru programele de promovare a vinurilor în țări terțe, la aceleași termene și în aceleași condiții aplicabile finanțării acordate prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA), în cadrul Programului național de sprijin al României în sectorul vitivinicol 2014-2018.
Beneficiarii schemei vor fi producătorii din sectorul vitivinicol, respectiva persoana fizice autorizate, întreprinderi individuale sau familiale, societăți sau cooperative agricole.
Aceștia vor trebui să aibă domiciliul fiscal în România și să fie producători de vinuri cu denumire de origine protejată (DOC) sau cu indicație geografică protejată (IG) sau pentru care se indică soiul viței de vie. De asemenea, pentru a beneficia de ajutor, producătorii nu vor putea fi în proceduri de insolvență, lichidare, dizolvare sau faliment.
CITEȘTE ȘI Iohannis solicită Guvernului adoptarea de urgență a măsurilor necesare pentru stoparea pestei porcine: Prinsă în lupta cu Justiția, guvernarea PSD a uitat să se lupte cu pestaCheltuielile eligibile pentru schema de minimis sunt:
a) relații publice, măsuri de promovare sau de publicitate, care vizează în mod special standardele înalte ale produselor din Uniune, în mod deosebit în ceea ce privește calitatea, siguranța alimentară sau mediul;
b) paniciparea la evenimente, târguri sau expoziții de importantă internațională;
c) campanii de informare, în special privind sistemele Uniunii referitoare la denumirile de origine, indicațiile geografice și producția ecologică;
d) studii ale noilor piețe, necesare pentru extinderea piețelor de desfacere;
e) studii de evaluare a rezultatelor măsurilor de informare și promovare.
CITEȘTE ȘI Peste 8.000 de procese legate de erbicidele Monsanto au fost intentate în SUA. O instanță a obligat recent compania să plătească daune substanțiale unui grădinarNu vor fi incluse însă în aceste cheltuieli campaniile de promovare în favoarea unei anumite societăți private, nici orientarea către mărci comerciale şi branduri. De asemenea, informațiile diseminate prin implementarea programelor de promovare, transmise consumatorilor şi altor grupuri ţintă, trebuie să se refere la calitățile proprii, intrinsece ale vinurilor şi să fie conforme cu legislația aplicabilă din respectivele țării terțe.
Originea unui vin poate fi indicată ca parte a unei acțiuni de informare sau de promovare, în cazul vinului cu DOC sau IG.