Circa 71% dintre românii cu vârsta între 16 ani și 74 de ani, cel mai mic procent din UE după bulgari, foloseau în mod frecvent Internetul în 2018, potrivit datelor biroului de statistică, Eurostat.
Procentul este calculat prin sondaj, iar respondenții sunt întrebați dacă au utilizat Internetul în ultimele 3 luni. Datele au fost colectate de Eurostat în decembrie 2018.
Singurii care folosesc Internetul mai puțin ca românii sunt bulgarii, unde un procent de 65% din populația cu vârstă din categoria menționată folosise Internetul în cele 3 luni anterioare sondajului.
Cei mai mulți români (61%) declară că folosesc Internetul pentru a acesa platforme de socializare (Facebook, Instagram, Twitter etc). Totodată, 42% accesează Internetul pentru a trimite sau a primi e-mail-uri, procent apropiat de cel al românilor care apelează la Internet pentru a afla informații de produse și servicii (41%).
CITEȘTE ȘI Românii au cumpărat online produse de 3,5 miliarde de euro și au bifat mai multe premiere. Ce îi convinge să se îndrepte spre e-commerceDoar 7% dintre români au folosit Internetul pentru servciile bancare (Internet Banking), cel mai mic procent din UE, la egalitate cu bulgarii.
Cei mai puțin români (3%) spun că au folosit Internetul pentru a vinde bunuri și servicii, cel mai mic procent din UE după ciprioți și la egalitate cu grecii.
La nivelul UE, 85% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 ani și 74 ani folosiseră Internetul în cele 3 luni anterioare sondajului, iar cel mai mare procent al utilizatorilor de Internet, de 98%, este în Danemarca.
Cei mai mulți europeni (73%) folosesc Internetul pentru serviciile de e-mail și pentru a se informa despre diverse bunuri și servicii (70%). Procentul celor care utilizează Internetul pentru rețele sociale este de 56%, în timp ce procentul europenilor care utilizează Internet Banking este de 54%.
Aproximativ 19% dintre locuitorii UE declară că vând produse sau servicii pe Internet.