Cota din încasările obținute din vânzarea filmelor nerecomandate minorilor, care alimentează Fondul Cultural Național, va fi aplicată nu numai pentru închirierea și vânzarea acestor producții, ci și pentru difuzarea acestora. Totodată, cota din veniturile realizate de firme cu activitate în incinta monumentelor istorice publice va fi extinsă la toate companiile din acel spațiu.
Un proiect de ordonanță are în vedere modificarea în acest sens a sistemului de finanţare a programelor și proiectelor susținute prin Fondul Cultural Național.
În prezent, veniturile proprii ale Fondului Cultural Național provin și dintr-o ”cotă de 20% din încasările obținute din vânzarea sau închirierea fonogramelor ori videogramelor a căror vizionare nu este recomandată minorilor”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Proiectul de ordonanță propune însă ca perceperea cotei să fie efectuată și în cazul difuzării, nu doar al închirierii și al vânzării produselor respective, textul legii actuale fiind reformulat astfel: ”o cotă de 20% din încasările obținute din difuzarea, vânzarea sau închirierea fonogramelor ori videogramelor a căror vizionare nu este recomandată minorilor”.
Fondul menționat este alimentat și de ”o cotă de 2% din veniturile realizate de operatorii economici care își desfășoară integral activitatea respectivă în incinta sau pe domeniul public aflat în spațiul de protecție al monumentelor istorice proprietate publică”.
Conform proiectului de ordonanță, însă, cota va fi aplicată și firmelor care nu își desfășoară integral activitatea în aceste spații, din textul proiectului fiind eliminat termenul ”integral”.
Un proiect asemănător a mai fost pregătit în perioada Guvernului Tudose, însă proiectul de atunci, care nu a mai fost promovat, prevedea ca perceperea cotei în cazul flmelor interzise minorilor să fie efectuată doar în cazul difuzării și închirierii, nu și al vânzării produselor respective.