Operatorul aerian irlandez Ryanair, cel mai mare din Europa după numărul de pasageri și al patrulea jucător pe piața românească, estimează că prețurile biletelor poate scădea cu 6% în această vară, parțial din cauza supracapacității din Germania și a temerilor legate de Brexit, dar își menține ținta de profit pe 2019, transmite Reuters.
Compania și-a menținut obiectivul de a înregistra în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2020 un profit de 750 - 950 milioane de euro, comparativ cu previziunea analiștilor de 832 milioane de euro, arată Agerpres.
Prețul biletelor Ryanair în perioada aprilie - iunie 2019 a scăzut cu 6% comparativ cu trimestrul doi din 2018, iar compania se așteaptă la un declin similar în iulie și august.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În următorii patru-cinci ani, șeful Ryanair, Michael O'Learyn se așteaptă "la apariția a patru sau cinci mari companii aeriene europene". El s-a referit la Ryanair, Lufthansa, IAG (proprietarul British Airways), Air France-KLM și, probabil, Easyjet. Fuziunile altor operatori aerieni vor duce "la unele presiuni asupra prețurilor", a avertizat recent O'Leary. Acesta a adăugat: "Prețurile biletelor vor începe să crească din nou deoarece în acest moment ele sunt în mod artificial scăzute".
În pofida unei creșteri cu 7% a numărului de pasageri transportați, Ryanair a fost numită pentru al șaselea an "cea mai puțin plăcută companie aeriană" pentru zborurile pe distanțe scurte din Marea Britanie, conform unui sondaj realizat de grupul consumatorilor "Which?".
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv București și Craiova.