Grupul francez Legrand, furnizor de prize și întrerupătoare, ca și de soluții complete de infrastructură electrică și digitală, este interesat să dețină în România o unitate de producție, în urma achiziției unor companii din domeniu. Pe piața locală, francezii derulează acum import și distribuție și au un business de aproape 26 de milioane de euro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
“Luăm în considerare să facem achiziții pe piața locală”, a declarat pentru Profit.ro Călin Pașcalău, directorul general al Legrand România.
De altfel, dezvoltarea grupului s-a bazat de-a lungul timpului în mare măsură pe achiziții, doar în acest an Legrand anunțând preluarea a 5 companii, din Italia, Olanda, Finlanda și SUA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul caută companii care să-i completeze activitățile și sunt lideri pe piețe în creștere, precum infrastructura digitală, internetul obiectelor și eficiența energetică.
În România, Legrand a deschis propria reprezentață în 1997 și acum deține o rețea de distribuție la nivel național.
Anul trecut, Legrand România a avut o cifră de afaceri de 124,5 milioane lei (25,7 milioane euro) și un profit de 10 milioane de lei, iar creșterea s-a accelerat în prima jumătate a anului în curs, susținută în primul rând de segmentul rezidențial.
“Rezultatul obținut în primul semestru a fost peste așteptări. Noul model de business și formula nouă cu care am abordat piața ne-au ajutat să exploatăm multe dintre oportunitățile identificate, înregistrând la final de Iunie o creștere de 37%”, a spus Pașcalău.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV O companie din Basarabia cu business românesc în plin avânt, care a lucrat și la Catedrala Mântuirii Neamului, vrea să cumpere termocentrala Mintia. Fondatorul a încercat de 2 ori să intre în politicăȘi profitabilitatea companiei a crescut, dar mult mai ușor (cu 2 puncte procentuale), după ce compania s-a concentrat pe produse cu marjă mai mare decât media generală.
Compania a amânat pentru semestrul al doilea unele proiecte de investiții, după s-a confruntat cu o creștere de costuri cu materiile prime, transferată doar parțial (4,8%) în prețurile de vânzare.
Legrand are reprezentanțe în peste 90 de țări și 36.700 de angajați, furnizând soluții complete pentru clădiri rezidențiale, comerciale, de birouri, învățământ, data center, spitale, hoteluri și construcții industriale.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Un broker de asigurare intră pe piața producției de electricitate cu trei centrale solare de peste 100 milioane euroÎn primul semestru al anului, grupul a avut vânzări de 3,45 miliarde de euro, în creștere cu 22% față de prima jumătate a anului trecut.
Printre competitorii Legrand se numără grupurile ABB, Schneider Electric, Siemens, Eaton și AEG.