Piața de Influencer Marketing s-a schimbat foarte mult în ultimii ani și este într-o creștere constantă, spune, la emisiunea Educație cu Profit de la PROFIT NEWS TV, Claudiu Ilioiu, head of Global Talented United.
„Înainte, toată lumea se numea influencer. Însă, piața a simțit să facă diferența între oamenii care au o comunitate, dar nu fac ceva special, ceva pentru a le transmite o informație coerentă și zilnică comunității lor și oamenii care chiar muncesc în direcția asta și au devenit unii dintre ei chiar ca niște mini redacții. Asta e diferența între influenceri și creatorii de conținut.
Creatorii de conținut din ziua de astăzi tratează treaba asta ca pe un job foarte bine făcut și foarte serios. Știu ce trebuie să le transmită celor care s-au abonat la canalele lor și cu ce noutăți să vina astfel încât să-i țină într-un engagement permanent”, spune acesta.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Piața de Influencer Marketing era evaluată în 2022 la 16,4 miliarde de dolari, de la 1,7 miliarde de dolari în 2016.
„În momentul ăsta toată lumea se uită la câți abonați are fiecare influencer, după care la tipologia de conținut. Dacă tu creezi un conținut lifestyle, spre exemplu postând poze din vacanță, nu te poți numi neapărat content creator pentru că o faci mai mult pentru tine, nu te gândești neapărat la comunitate și nu o faci într-o notă informativă.
Cei care se numesc în momentul ăsta creatori de conținut, de exemplu Selly, el stă să facă o profilare a tuturor oamenilor pe care îi are în comunități, încearcă să înțeleagă ce le place și ce e important pentru ei, le livrează periodic, cu o frecvență pe care el o decide în funcție de audiența pe care o are pe fiecare canal în parte.
Influencerii în momentul ăsta nu vor dispărea, doar că partea de publicitate nu le va da neapărat importanță. Și când nu ai bugete să te susții, automat că te stingi”, explică Claudiu Ilioiu.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Marius Alexe, investitor, despre listarea Hidroelectrica: E o companie de avut în portofoliu pe termen lung. Fondurile de pensii aveau nevoie de această listare. Este o nebunie frumoasă
Cei care vor să devină creatori de conținut au nevoie de skill-uri atât în domeniul tehnic, cât și în marketing și PR.
„După care ar trebui să ai o tărie și o răbdare pentru a publica zilnic chiar dacă nu vezi rezultatele imediat. Mă uit la content creatorii care încearcă să intre în momentul ăsta în piață, majoritatea sunt foarte tineri și lipsa lor de răbdare îi face să iasă mult mai repede din această piață fără să atingă succesul. Sfatul meu pentru toți cei care încearcă să intre pe piața asta este să și creadă în conținutul pe care îl fac și să fie reali în fața comunității lor. Atunci ai șanse foarte mari să ai succes.
Nu e simplu deloc. Cred că ăsta e unul dintre mituri. Toată lumea se uită la content creatori și îl dau exemplu pe Dorian Popa, care a făcut un milion de euro, sau pe Adelina Pestrițu. De fapt, ei au strâns foarte mulți ani de muncă în spate, s-au cizelat foarte mult în direcția asta și muncesc mai mult decât orice angajat. Ei sunt nevoiți să facă investiții importante în partea tehnică, să poată să se diferențieze de ceea ce apare în piață”, precizează acesta.