Înghețarea tarifelor în cazul polițelor de răspundere civilă auto (RCA) va accentua pierderile pe acest segment de piață ale subsidiarelor grupului Vienna Insurance Group din România, a declarat, luni, Roland Groll, membru în Consiliul Director al VIG.
“În anul 2015, pentru companiile românești din VIG, rata combinată a daunei la nivelul business-ului RCA a fost de 130%. Cu alte cuvinte, la 100 de lei subscrieri din RCA am plătit daune de 130 de lei și am înregistrat pierderi de 30 de lei. Dacă tarifele scad cu 30% și vor rămâne așa timp de 6 luni, după cum am înțeles că se intenționează, atunci și pierderile companiilor noastre vor crește, se vor accentua”, a explicat Groll într-o conferință de presă.
VIG deține pe piața românească societățile Asirom, Omniasig și BCR Asigurări de Viață, primele două fiind prezente și pe segmentul RCA.
El a adăugat că VIG, prin subsidiarele din România, nu intenționează să iasă de pe acest segment de piață.
"România are nevoie de jucători puternici pe acest business. Dacă jucătorii mari ar ieși, cine ar mai rămâne pe acest segment de afaceri", s-a ]ntrebat retoric Groll.
Ordonanța de urgență care preia o parte dintre solicitările transportatorilor rutieri, inclusiv posibilitatea unei intervenții asupra prețurilor stabilite de către firmele de asigurări, prin fixarea unui preț de referință, a fost publicată în data de 19 septembrie în Monitorul Oficial.
Anterior, premierul Dacian Cioloș a anunțat că tariful de referință pe piața RCA va fi înghețat pentru 6 luni în urma ordonanței de urgență și deciziei Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care va stabili un preț de referință în termen de 30 de zile.
El a precizat că înghețarea a fost convenită la propunerea transportatorilor și după consultarea Consiliului Concurenței, adăugând că speră ca, în aceste condiții, protestul pregătit pentru mâine să fie anulat.
Transportatorii au protestat tot în ultima perioadă în fața Guvernului, considerând că ordonanța nu răspunde integral solicitărilor acestora, dar au purtat discuții cu reprezentanții ASF, în urma negocierilor ajungându-se la un acord temporar în ceea ce privește nivelul de referință pentru tariful RCA, de 7.500 de lei pe an.
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a criticat decizia Guvernului, considerând că intervenția statului pe piața polițelor RCA și plafonarea prețurilor ar putea determina grupuri de interese din alte sectoare economice să ceară același lucru, ceea ce ar afecta concurența și ar fi în detrimentul consumatorilor.
Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR) susține, pe de altă parte, că plafonarea prețurilor RCA prin Ordonanță de Urgență nu rezolvă problema daunelor în creștere și nu face decât să acopere, temporar, efectele acestor evoluții.
CITEȘTE ȘI Gazoductul Giurgiu-Ruse: Constructorii au tras prima conductă pe sub DunăreAsigurătorii susțin chiar că după închierea celor șase luni în care tariful va fi înghețat va urma o revenire la prețurile actuale.
Transportatorii i-au acuzat, în mai mult rânduri, pe asiguratori că au mărit în ultimul an și de cinci ori tarifele RCA, în mod nejustificat. De la intrarea în UE, România nu a introdus niciodată acest mecanism de control al prețurilor permis de legislația europeană în condiții cu totul speciale.
Scumpirea polițelor RCA este principala nemulțumire a transportatorilor rutieri, care au organizat în ultimul timp proteste pe șoselele de centură ale marilor orașe, circulând cu viteză foarte mică.