Cele două subsidiare din România ale grupului austriac UNIQA au înregistrat anul trecut un rezultat net cumulat pozitiv, care a atins 2,48 milioane de lei, de la o pierdere de 9,05 milioane de lei, pe fondul avansului subscrierilor UNIQA Asigurări de Viață și reducerii ponderii polițelor RCA în portofoliul UNIQA Asigurări.
Defalcat, UNIQA Asigurări de Viață a raportat un profit net de 9,983 milioane de lei, de la 3,455 milioane de lei în 2017.
UNIQA Asigurări a reușit să-și reducă pierderea din bilanț cu 40%, de 12,505 milioane de lei la 7,503 milioane de lei.
Societatea a înregistrat în anul 2018 prime brute subscrise din activitatea de asigurări generale în valoare de 352,049 milioane de lei. Primele brute subscrise au scăzut cu 9% față de 2017, datorită continuării procesului de diminuare a vânzărilor pe segmentul de asigurări auto obligatorii (RCA). Societatea a înregistrat în anul 2018 o pierdere în sumă de 12,388 milioane de lei. Rezultatul tehnic (din activitatea de subscriere - n.r.) este pierdere de 7,503 milioane de lei, înregistrând o îmbunătățire față de anul anterior pe fondul reducerii cheltuielilor cu daunele și a costurilor administrative.
CITEȘTE ȘI UNIQA și Uniunea asigurătorilor vor contesta sancțiunea aplicată de Consiliul ConcurențeiPrincipalele linii de business ale UNIQA Asigurări sunt CASCO - 187,1 milioane de lei (183,171 milioane de lei în 2017), asigurări de incendiu și bunuri - 82,207 milioane de lei (73,375 milioane de lei în 2017) și RCA - 46,074 milioane de lei (101,267 milioane de lei în 2017.
Subscrierile UNIQA Asigurări de Viață au avansat anul trecut cu 45%, la 84,1047 milioane de lei.
Peste 90% din prime subscrise sunt distribuite prin Raiffeisen Bank, în baza parteneriatului strategic încheiat cu banca, în timp ce restul de prime este obținut în urma intermedierii de către forț de vânzări afiliată și brokeri. Creșteri semnificative a primelor (50%) au fost înregistrate la produsele vândute prin intermediul Raiffeisen, vânzările pe produsul de Mass Endowment continuând să se dubleze de la un an la altul.
În total, cele două subsidiare ale UNIQA au consemnat subscrieri de 436,156 milioane de lei, comparativ cu 445,295 milioane de lei în 2017.
Grupul austriac operează pe piața românească din 2008.