UNIQA Asigurări a anunțat, joi, că a înregistrat anul trecut, față de anul anterior, un avans de 11% al vânzărilor de asigurări non-auto, până la 26,4 milioane euro, în timp ce, pe segmentul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto, a înregistrat o scădere de 58%.
”UNIQA Asigurări a raportat în 2018 o creștere de 11% a vânzărilor de asigurări non-auto, comparativ cu anul anterior, înregistrând prime brute subscrise pe acest segment în valoare de 26,4 milioane de euro”, se arată în comunicat.
Compania a anunțat că a încheiat anul 2018 cu profit tehnic net, dar rezultatele au fost afectate de amendă aplicată de Consiliul Concurentei. UNIQA a contestat decizia, dar a inclus întregul cost sub forma de provizioane în bilanțul pentru anul 2018, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Proiect inițiat de Dragnea și Nicolae Șerban: BNR, obligată să aducă în țară aproape toată rezerva de aurÎn decembrie 2018, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat nouă asigurători și Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) cu 246,74 milioane de lei (53,05 milioane de euro) pentru coordonarea comportamentelor pe piață în vederea majorării tarifelor la asigurările obligatorii de răspundere civilă (RCA). Uniqa Asigurări a primit o amendă de 13,57 milioane de lei, dar a contestat decizia.
”Deși am obținut un profit operațional solid, acesta nu se reflectă în rezultatele financiare ale companiei din cauza amenzii de 2,9 milioane de euro aplicată de către Consiliul Concurenței la finalul anului trecut. Această decizie va fi contestată de către UNIQA Asigurari, iar avocații companiei vor face mai departe, toate demersurile de clarificare necesare în acest sens”, a declarat directorul general al UNIQA Asigurări, Franz Weiler.
Totodată, UNIQA Asigurări de viață a raportat în 2018 o creștere de 37% a vânzărilor de asigurări de viață, comparativ cu anul anterior, înregistrând prime brute subscrise pe acest segment în valoare de 16,7 milioane de euro.
”UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat implementarea strategiei de reducere a expunerii în zona asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto. Astfel, compania a fost afectată marginal de pierderile înregistrate pe acest segment în 2018 la nivelul pieței asigurărilor. În 2018, UNIQA a crescut pe liniile profitabile de activitate, principalii contributori fiind asigurările non-auto și asigurările de viață, evoluție ce susține strategia de dezvoltare durabilă a celor două companii”, se arată în comunicat.
În total, cele două companii au încheiat anul 2018 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 92,7 milioane de euro, generate de creșterea portofoliului pe segmentele de asigurări profitabile, în timp ce segmentul asigurărilor obligatorii de răspundere civila auto a înregistrat o scădere de 58%, comparativ cu anul anterior.