Twitter a suspendat peste 1 milion de conturi pe zi în ultimele două luni, pentru a reduce dezinformările de pe platforma de socializare, a relatat publicația Washington Post, citată de Reuters și preluată de News.ro.
Operatorii rețelelor de socializare, cum sunt Twitter și Facebook, se află în atenția paralamentarilor americani și autorităților de reglementare din întreaga lume pentru că au facut prea puțin pentru a preveni răspândirea conținutului fals.
Companiile au început să ia măsuri ca ștergerea conturilor utilizatorilor, introducerea unor actualizări și monitorizarea activă a conținutului, pentru a-i ajuta pe utilizatori să nu devină victime ale conținutului fals.
CITEȘTE ȘI Poșta pierde la prima instanță în litigiul cu fostul său șef, căruia i-a cerut despăgubiri de 50.000 de euro pentru postări negative pe FacebookTwitter a suspendat peste 70 de milioane de conturi în lunile mai și iunie, iar acest ritm a continuat și în iulie, potrivit datelor obținute de Washington Post.
”Este greu de crezut că 70 de milioane de conturi au fost afectate, când Twitter are doar 336 de milioane de utilizatori activi pe lună”, apreciat Michael Pachter, analist la Wedbush.
Numărul acestor utilizatori este estimat să urce cu 3%, la 337,06 de milioane, în trimestrul al doilea, potrivit estimărilor Thomson Reuters.
”Presupun că o mare parte din acest număr mare de conturi erau inactive...ar trebui ca impactul asupra companiei să fie mic. Dacă cele 70 de milioane de conturi ar fi fost active, impactul asupra companiei ar fi fost sângeros”, a spus Pachter.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Document oficial: Un cutremur major va afecta 75% din populația României. Legal, statul nu este obligat să ajute proprietarii de locuințe avariatePotrivit unei surse citate de Washington Post, eliminarea agresivă a conturilor nedorite ar putea avea ca rezultat un declin rar al numărului de utilizatori lunari, în trimestrul al doilea.
”Datorită îmbnătățirii tehnologiei și a proceselor, în ultimul an, eliminăm cu 214% mai multe conturi pentru încălcarea politicilor referitoare la spam, comparativ cu anul trecut”, a anunțat compania luna trecută, printr-o postare pe blog.
În luna mai, compania a identificat peste 9,9 milioane de conturi automate sau cu potențial spam, comparativ cu 6,4 milioane în decembrie 2017.