Telekom România în T1 - venituri de 237 milioane de euro și EBITDA în urcare

Telekom România în T1 - venituri de 237 milioane de euro și EBITDA în urcare
scris 14 mai 2020

Grupul de firme Telekom România a înregistrat în primul trimestru al anului venituri totale de 237 milioane de euro, în urcare cu 9,2% față de martie 2019, în timp ce EBITDA (rezultatul brut al exploatării) a urcat cu 17,18%, la 41 milioane de euro, potrivit datelor Deutsche Telekom (DT), acționarul majoritar indirect al grupului.

Telekom România reunește operațiunile fostelor Romtelecom și Cosmote, în prezent Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit DT, portofoliul de clienți de telefonie mobilă a scăzut în perioada analizată cu 2,8%, la 4,777 milioane, de la 4,916 milioane în decembrie 2019 și 5,421 milioane în martie 2019.

De asemenea, numărul de linii de internet de mare viteză (broadband) a înregistrat un declin de 3,6% și a coborât sub pragul de un milion, respectiv la 978.000 linii, de la 1,014 milioane de linii în decembrie 2019 și 1,078 milioane în martie 2019.

S&T Romania va furniza MAI un sistem IT care va scăpa românii de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorie CITEȘTE ȘI S&T Romania va furniza MAI un sistem IT care va scăpa românii de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorie

Telefonia fixă și-a a continuat și în primul trimestru al acestui an declinul, numărul de linii coborând cu 3,6%, la 1,504 milioane, de la 1,560 milioane la finele anului trecut și 1,697 milioane în urmă cu 12 luni.

În perioada analizată, veniturile din serviciile fixe au atins 141 milioane de euro, comparativ cu 113 milioane de euro în martie 2019 (+24,8%), în timp ce veniturile din serviciile de telecomunicații mobile au înregistrat un regres de 6,8%, la 96 milioane de euro, de la 103 milioane de euro în martie 2019, conform datelor DT.

"Scăderea pe mobil a fost provocată de o reducere a tarifelor și a volumelor de interconectare în rețele mobile și parțial de scăderea traficului generat de vizitatorii din afara țării, ca efect al restricțiilor de călătorie impuse în urma Covid-19 în T1 2020", se arată într-un comunicat al Telekom Romania.

Divizia de telefonie mobilă numără 2,461 milioane, de la 2,341 milioane de abonați în martie 2019 (+5,1%).

Numărul clienților de servicii preplătite (cartele) a scăzut cu 24,7%, la 2,317 milioane.

Segmentul clienților persoane fizice (retail) a consemnat venituri pe ambele categorii de servicii (fix și mobil) în sumă de 128 milione de euro, de la 132 milioane de euro în martie 2019. Segmentul corporate (business) a urcat la 69 milioane de euro, comparativ cu 47 milioane de euro în urmă cu 12 luni.

Numărul angajaților a scăzut cu 17% an/an și a ajuns la 4.923 la finalul T1 2020.

"Rezultatele primelor trei luni ale anului confirmă abordarea corectă pe care am avut-o până acum. Efectele închiderii economiei, impusă de pandemia Covid-19, au început să se vadă la final de T1. Telekom Romania s-a adaptat la noul context dar, și noi, ca orice alt business, trebuie să ne pregătim de impactul din lunile următoare, din moment ce suntem parte integrantă a economiei României. Facem și vom face tot ceea ce ne stă în puteri pentru a depăși cu bine această perioadă”, a declarat Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.

La rândul său, directorul financiar al Telekom Romania, Nicolas Mahler, spune că în pofida situației economice actuale, provocatoare, grupul a obținut un rezultat bun pe primul trimestru al anului, cu o creștere a veniturilor și a EBITDA.

"Continuăm pe direcția creșterii pe care am inițiat-o și vedem rezultatele transformării continue a companiei noastre. Cu primul impact al crizei Covid-19 deja vizibil și impactând deja veniturile previzionate, ne vom intensifica eforturile de ne reduce cheltuielile pentru a atinge obiectivele pentru EBITDA și fluxul de numerar pe anul 2020”, a afirmat Mahler.

 

BCR primește o amendă de 5.000 euro din cauza utilizării Whatsapp în colectarea și transmiterea datelor personale ale clienților CITEȘTE ȘI BCR primește o amendă de 5.000 euro din cauza utilizării Whatsapp în colectarea și transmiterea datelor personale ale clienților

Telekom Romania Communications este deținut de grupul elen OTE – 54,01% și Ministerul Comunicațiilor – 45,99%.

În cazul fostului Cosmote, Telekom Romania Communications deține o cotă de 30%, restul acțiunilor revenind grupului elen OTE.

Principalul acționar al OTE este grupul Deutsche Telekom, cu o participație de 40%.

Lansat în septembrie 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote.

Brandul aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.

Principalii concurenți ai Telekom sunt operatorii de telefonie mobilă Orange și Vodafone și operatorii prin cablu RCS&RDS (prezent și în zona de telecomunicații mobile) și UPC România.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom romania
rezultate
venituri
clienti
telefonie fixa
telefonie mobila
internet