NN Asigurări de Viață a subscris anul trecut prime de 629 milioane de lei, în creștere cu 2,4% față de 2014, pe fondul avansului vânzărilor de asigurări de protecție, în timp ce profitul brut a scăzut cu 27%, la 22,8 milioane lei, a anunțat joi asigurătorul.
Valoarea activelor financiare administrate a depășit nivelul de 3 miliarde de lei la sfârșitul anului trecut, în creștere cu 7,1% față de 2014.
Prima medie pentru contractele încheiate de NN Asigurări de Viață în 2015 s-a cifrat la 1.744 de lei, în urcare cu 2,4% comparativ cu anul precedent, în timp ce suma medie asigurată a urcat cu 13,2%, până la 56.311 lei.
Compania a plătit asiguraților indemnizații pentru evenimente asigurate de 32 de milioane de lei, cu 16% mai mult față de 2014.
De asemenea, pentru polițele ajunse la finalul perioadei contractuale, asigurătorul a plătit clienților peste 106 milioane de lei, cu aproape 8% mai mult decât în 2014.
Numărul contractelor răscumpărate sau reziliate s-a diminuat cu aproximativ 13%, o evoluție similară fiind înregistrată și în ceea ce privește valoarea plătită pentru acestea, care s-a redus cu aproape 14%, până la 175,5 milioane de lei.
Marja de solvabilitate a NN Asigurări de Viață a fost de 1,27 la finalul anului 2015, în timp ce coeficientul de lichiditate a fost de 4,8. Ambii indicatori sunt peste nivelul minim impus de legislației, respectiv 1.
CITEȘTE ȘI EY: 87% dintre companii vor crește salariile în acest an, 81% vor investi, iar 71% vor angajaProfitul brut al NN Asigurări de Viață s-a cifrat la 22,8 milioane de lei în 2015, de la 31,2 milioane de lei în 2014.
“Rezultatul include cheltuiala excepțională realizată în procesul de rebranding al companiei în NN demarat la începutul anului 2015, de 17,1 milioane de lei, precum și investițiile în dezvoltarea operațiunilor de business pe plan local. Astfel, profitul din activitatea curentă, fără a lua în calcul aceste cheltuieli excepționale, a înregistrat o creștere de 28% în 2015 până la 39,9 milioane de lei”, se arată într-un comunicat al asigurătorului remis Profit.ro.
La începutul anului, compania a anunțat că bugetul alocat acestei operațiuni va fi de 10 milioane de euro.
NN este noua identitate a fostei divizii de asigurări a grupului olandez ING, vândută anul 2014 prin intermediul unei oferte publice inițiale.
Asigurătorul și-a început activitatea pe piața locală în ianuarie 1997 sub denumirea Nederlanden Asigurări de Viață.
Având o cotă de piață de 37,4% în 2014, NN Asigurări de Viață este cel mai mare asigurător de profil din România.
Principalii concurenți ai NN Asigurări de Viață sunt Metropolitan Life Asigurări si BCR Asigurări de Viață.