Comisarul european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, Vera Jourova, a propus noi moduri de comparare a produselor alimentare în UE, liderii Grupului de la Vișegrad (Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia) salutând cu prudență propunerea și arătând că mai sunt multe de făcut la nivel european pentru a îndepărta temerile consumatorilor din regiune că alimentele pe care le consumă sunt diferite calitativ de cele vândute în magazinele din vestul Europei.
În același timp, însă, reprezentanții Europei Occidentale au sprijinit argumentele corporațiilor potrivit cărora unificarea obligatorie a produselor în UE ar încălca principiul pieței libere și al concurenței, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-și păstreze anonimatul, citate de Agerpres.
Unele companii, precum Bahlsen și Pepsi, au reacționat la critici schimbându-și produsele, astfel încât să aibă aceleași ingrediente în toată Europa. Însă compania germană Dr. Oetker a pus o etichetă pe care scrie "ediție specială" la pizza pe care o vinde în Europa de Est, care are cinci bucăți de mozzarella față de șapte în Austria.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Europeană a inițiat un dialog cu producătorii și cu asociațiile producătorilor de mărci, care s-au angajat să elaboreze pentru aceasta toamnă un cod de conduită.