Aproximativ 48 de milioane de telespectatori au urmărit dezbaterea prezidențială americană de joi dintre președintele democrat Joe Biden și rivalul republican Donald Trump, potrivit datelor preliminare Nielsen, ceea ce sugerează că audiența finală va fi cu aproximativ o treime mai mică decât cele 73 de milioane de persoane care au urmărit prima confruntare a celor doi candidați în alegerile din 2020, relatează Reuters.
Un număr record de 84 de milioane de persoane au urmărit prima dezbatere a lui Trump în 2016 împotriva lui Hillary Clinton, iar 73 de milioane prima dezbatere Biden-Trump din 2020, informează News.ro.
Cifrele relativ scăzute de joi în comparație cu dezbaterile anterioare din ciclurile electorale recente ar putea fi un indiciu al entuziasmului scăzut al alegătorilor pentru ambii candidați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Experții media căutau să vadă cum se va desfășura noul format pus la punct de gazda CNN și dacă acesta va oferi un model pentru dezbaterile viitoare. Restricțiile acestui format - care au inclus opțiunea CNN de a le tăia microfoanele candidaților - au impus o anumită disciplină candidaților și ar trebui să fie imitate de alte rețele, au declarat trei experți media.
CNN, care a deținut drepturile exclusive de a prezenta dezbaterea, le-a acordat candidaților două minute pentru fiecare răspuns și un minut pentru replică, iar microfoanele acestora au fost dezactivate dacă au depășit aceste limite. Studioul nu a avut un public, iar moderatorii Dana Bash și Jake Tapper nu au verificat spusele candidaților în timp real.
Biden a avut o prestație șubredă și ezitantă, în timp ce Trump a făcut o serie de afirmații exagerate sau false, care în mare parte nu au fost contrazise de adversarul său.
"Fără public, îți faci o idee despre cine sunt acești tipi și ce sunt", a declarat Frank Sesno, profesor la School of Media and Public Affairs de la Universitatea George Washington, fost jurnalist CNN. "Ai sentimentul că Trump este câinele de atac, iar Biden este un fel de om politic și un bătrân ezitant pe care l-ai văzut stând în spatele microfonului", a spus Sesno.
Trump s-a abținut în mare măsură să vorbească peste Biden, dând dovadă de genul de reținere care i-a scăpat în timpul primei dezbateri a candidaților în 2020.
Formatul dezbaterii a contribuit la "salvarea lui Trump de unele dintre cele mai rele impulsuri ale sale", consideră David Greenberg, profesor de istorie, jurnalism și studii media la Universitatea Rutgers. El crede asta s-ar putea să-l ajute pe candidatul republican să atragă alegătorii care au fost descurajați de întreruperile sale din dezbaterile anterioare.
"Producătorii de dezbateri uită adesea că principalul lucru pe care telespectatorii îl doresc la o dezbatere este să audă ce au de spus candidații", a declarat Jon Klein, cofondator al Hang Media și fost președinte al CNN U.S.
Experții au fost de acord cu decizia CNN de a nu pune moderatorii să verifice declarațiile candidaților în timpul dezbaterii, oferind în schimb o verificare a faptelor pe site-urile sale și după dezbatere. "Au existat o mulțime de inexactități care au fost lăsate în suspensie, dar ar fi fost o mizerie să verificăm faptele dezbaterii în timp real", a declarat Sesno.
CNN a furnizat un feed din producția sa altor rețele și puncte de difuzare digitale, cerându-le să folosească CNN în titlul programului și să mențină logo-ul CNN pe ecran pe toată durata dezbaterii.
Cifrele de audiență a dezbaterii ar putea crește atunci când Nielsen va publica datele finale mai târziu vineri și vor reflecta telespectatorii din mai multe rețele, inclusiv CNN, Fox News și MSNBC.
Următoarea dezbatere Biden-Trump este programată să aibă loc pe 10 septembrie, fiind găzduită de ABC News.