KPMG Restructuring a început elaborarea unei strategii de lichidare eficientă a patrimoniului Astra Asigurări, care va viza valorificarea portofoliilor de asigurare în cadrul unor operațiuni de transfer de business și a celorlalte active prin vânzare individuală, a anunțat lichidatorul.
“Principalele măsuri ce vor fi avute în vedere în perioada imediat următoare vor viza asigurarea continuității funcțiilor și sistemelor critice, inclusiv securizarea bazelor de date. De asemenea, avem ca prioritate elaborarea unei strategii de lichidare eficientă a patrimoniului, concentrată în principal pe analiza și valorificarea portofoliilor de asigurare în cadrul unor operațiuni de transfer de business și în subsidiar pe valorificarea celorlalte active prin vânzare individuală. În aceste demersuri, ne bazăm pe personalul de specialitate al societății, care a fost informat cu privire la procedurile de lichidare și cu care vom colabora pentru îndeplinirea mandatului nostru”, au declarat reprezentanții KPMG Restructuring SPRL într-un comunicat remis Profit.ro.
ASF a decis, în luna august a acestui an, ridicarea licenței de funcționare a Astra Asigurări și a înaintat o cerere de faliment pentru asigurător, după ce compania a fost sub administrarea specială a KPMG Advisory în perioada februarie 2014 - august 2015.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Societatea avea indicatorii de solvabiluitate și lichiditate cu mult sub normele ASF, având nevoie, pentru a reintra în legalitate, de o majorare de capital de 425 milioane de euro.
Acționarul majoritar, omul de afaceri Dan Grigore Adamescu, nu a venit cu această sumă și nu a acceptat ofertele altor investitori interesați să prea asigurătorul.
În momentul în care ASF a cerut falimentul Astra, compania avea peste 1,8 milioane de clienți cu 2,5 milioane de poliție. Cei mai mulți clienți, în jur de 870.000, dețineau o poliță RCA.
Cererea ASF a fost admisă de Tribunalul București în data de 3 decembrie, odată cu numirea KPMG Restructuring SPRL în calitate de lichidator judiciar provizoriu.
Conform legii, principala atribuție a lichidatorului este de a conduce activitatea debitorului pe parcursul procedurii de lichidare în scopul conservării și valorificării activelor, în concordanță cu deciziile creditorilor.
De asemenea, lichidatorul trebuie să analizeze activitatea societății în raport cu situația de fapt și să întocmească un raport amănunțit asupra cauzelor și a împrejurărilor care au condus la starea de insolvență, cu menționarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă intrarea în faliment a societății.
Lichidatorul va întocmi, în termen de 40 de zile de la desemnare, un raport privind cauzele insolvenței, raport ce trebuie să cuprindă și modalitățile concrete de lichidare a bunurilor și a drepturilor din patrimoniul debitoarei.
Principalul creditor al Astra Asigurări este Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), care a preluat activitatea de avizare a daunelor și de plată a acestora în limita plafonului garantat de 100.000 de euro.
”Astra a încetat activitățile de subscriere la momentul retragerii autorizației de către ASF și a predat circa 57.000 dosare de daune către FGA, iar în prezent nu mai efectuează avizări de daune. Eforturile noastre se concentrează în prezent pe analiza portofoliilor de asigurare și întocmirea strategiei de vânzare a acestora, urmând ca aceasta să fie supusă aprobării creditorilor în cel mai scurt timp posibil”, au mai spus reprezentanții KPMG Restructuring SPRL.
Pentru derularea optimă a procesului de lichidare, KPMG Restructuring SPRL a format o echipă de practicieni în insolvență cu experiență semnificativă, care vor fi susținuți de experți în domeniul asigurărilor, consultanță financiară și juridică și specialiști IT.