EXCLUSIV Camionul care a produs accidentul cu daune de milioane de euro din Germania era asigurat la Astra

EXCLUSIV Camionul care a produs accidentul cu daune de milioane de euro din Germania era asigurat la Astra
scris 20 nov 2015

Biroul Carte Verde din România va fi nevoit să achite daune de milioane de euro în urma unui accident provocat în Germania de un camion asigurat la Astra. Camionul, aparținând firmei Transforce SRL din Timișoara, transporta un vehicul militar al armatei americane și a rămas blocat pe o linie ferată, fiind izbit de un tren regional. Din cei 40 de pasageri ai trenului, doi au murit, iar 24 au fost răniți.

Astra  era lider pe zona asigurărilor RCA pentru vehicule comerciale mari, prețurile practicate de compania a cărei licență a fost ridicată fiind și de două ori mai mici decât cele ale concurenței. Camionul implicat în accidentul din Germania transporta un vehicul militar care a fost avariat. Administratorul firmei transportatoare, Ileana-Nicoleta Curuțiu, spune că acesta este primul accident în care este implicat un vehicul al Transforce. Potrivit acesteia, întreaga flotă de mașini era asigurată RCA la Astra. Cea mai mare temere a administratorului este ca asigurarea să nu acopere daunele și să fie obligată să plătească firma sa.Pentru a se apăra, Curuțiu spune că va angaja un avocat din Germania. 

Urmărește-ne și pe Google News

Trailerul pe care a fost plasat vehiculul militar al NATO era asigurat la Euroins, societate aflată în redresare financiară, însă în acest caz responsabilitatea despăgubirii aparține asigurătorului care a încheiat polița RCA a camionului, dat fiind că șoferul acestuia a fost stabilit vinovat pentru accident. Evenimentul va creea mari probleme Biroului Auto Român (BAAR), care va fi nevoit să achite daunele în locul Astra.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

“Este o situație grea. Daunele pot ajunge și la 10 milioane de euro. Tot fondul Carte Verde este de sub 15 milioane de euro. Mai grav este că ne putem aștepta oricând la un nou accident provocat de camioane cu RCA la Astra, pentru că ei aveau cam toată piața de profil”, arată o sursă din domeniul asigurărilor.

Potrivit legislației internaționale, dacă emitentul poliței RCA, care include și componenta Carte Verde, nu poate achita daunele, acestea vor fi plătite de către Biroul Carte Verde din țara unde s-a produs accidentul. Ulterior Biroul din țara respectivă, în acest caz Germania, își va recupera banii de la Biroul Carte Verde din țara unde este asigurat vehicul, în acest caz România.

Pentru că asigurător a fost Astra, societate a cărei licență a fost ridicată și căreia I s-a cerut falimentul, Biroului Auto Român îi va fi aproape imposibil să își recupereze banii.

“BAAR va face o cerere de despăgubire către Fondul de Garantare a Asiguraților, ca orice creditor de asigurări al Astra, și va primi maximum 100.000 de euro, așa cum spune legea”, a declarat Nicolae Crișan, directorul Fondului de Garantare a Asiguraților.

Lucrurile ar fi putut sta altfel dacă reasigurarea din spatele poliței emise de Astra ar fi fost validă. În acest caz, reasigurătorul ar fi achitat cea mai mare parte din daună. Sursele Profit.ro spun că există un contract de reasigurare încă valabil, însă el nu își va putea produce efectele din cauza situației în care se află compania Astra Asigurări. Prima de reasigurare ar trebui achitată până pe 30 noiembrie, însă, cererea de faliment a Astra nefiind încă soluționată de instanță, nu pot fi realizate plăți.

Pe data de 6 noiembrie 2015, un camion înmatriculat în România care transporta un vehicul a militar al NATO a rămas blocat pe calea ferată într-un mic oraș din sudul Germaniei (Freihung, din Bavaria). Un tren a izbit camionul cu 100 de kilometri la oră, iar coliziunea a fost urmată de o explozie. Șoferul vehiculului și mecanicul locomotivei au murit pe loc. Alte 24 de persoane din tren au fost rănite.  Potrivit administratorului Transforce informații de la persoana din dreapta șoferului, care a suprviețuit, camionul nu a rămas blocat pe calea ferată, așa cum a arătat inițial presa germană. " La 15 secunde după ce se ridică bariera, este coborâtă la loc. După alte 8 secunde, trece trenul. Vă dați seama ce înseamnă să treci în 24 de secunde cu un camion cu o asemenea încărcătură?"", arată administratorul Transforce. 

ASF a decis ridicarea licenței de funcționare a Astra Asigurări, precum și redactarea unei cereri de faliment pentru asigurător, după o perioadă de un an și jumătate în care compania s-a aflat sub administrarea specială a KPMG. În momentul în care ASF a cerut falimentul Astra, compania avea peste 1,8 milioane de clienți cu 2,5 milioane de poliție. Majoritatea clienților, 870.000, dețineau o poliță RCA.

Fondul de Garantare este singura instituție abilitată să despăgubească creditorii de asigurări ai Astra.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
accident
camion germania
tren
asigurare rca
astra