Televiziunea clasică va avea soarta telefoniei fixe în următoarele câteva decenii, preferința pentru aceasta ajungând să descrească ușor, a declarat Reed Hastings, cofondator Netflix, într-un interviu acordat Agenției de presă News.ro. El a vorbit, între altele, despre „binge viewing”, puterea pe care o are divertismentul și despre avantajul companiei sale în fața competitorilor și a dezvăluit care este părerea sa despre eventuala scădere a popularității cu care ar putea să se confrunte ultimul sezon din serialul „În culisele puterii/ House of Cards” în urma scandalului sexual în care a fost implicat actorul Kevin Spacey.
Reporter: Sunteți pionerii „binge viewing”-ului. Cum a apărut această idee de distribuție și care sunt avantajele acesteia?
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reed Hastings: Ideea a venit de la faptul că urmăream seriale HBO pe DVD – „The Wire”, „Entourage”. Eu și soția mea stăteam și ne uitam la un episod după altul. Acesta a fost începutul.
Libertatea este principalul avantaj. Este ca atunci când poți citi o carte până noaptea târziu sau toată ziua la plajă. Cartea a fost binge viewing-ul original. Sau binge reading-ul. (râde, n.r.)
Reporter: Totuși, unii cercetători spun că binge viewing-ul nu este foarte sănătos pentru utilizatorii platformei, acesta afectând calitatea somnului și având legături cu anxietatea și cu depresia. Luați anumite măsuri în acest sens ori în cazul în care observați că un utilizator petrece un număr exagerat de ore pe platformă?
Reed Hastings: Este important ca oamenii să aibă o relație sănătoasă cu divertismentul. Sigur că nu este sănătos să urmărești prea multe producții TV. Depinde de fiecare persoană să decidă cât timp vrea să urmărească producții TV.
Dacă vrei să urmărești programe TV, nouă ne-ar plăcea foarte mult să alegi Netflix. Dar, bineînțeles, ar trebui, de asemenea, să ieși afară, să faci mișcare, să te întâlnești cu prieteni – toate aceste alte lucruri.
Netlfix este folosit și în familii mari sau în case în care pe un cont există mai multe profiluri. Așa că, chiar dacă observăm că pe un cont au fost petrecute foarte multe ore, este posibil ca acestea să fi fost împărțite între mai multe persoane.
Reporter: Un raport Eurodata TV Worldwide lansat recent a arătat că anul trecut televiziunea clasică a rămas în preferințele spectatorilor, în ciuda faptului că din ce în ce mai multe persoane fac tranziția către platformele online precum Netflix și HBO GO. Cum credeți că va arăta un astfel de raport peste 10 sau 20 de ani?
CITEȘTE ȘI SUA: Agenția de spionaj NSA a triplat anul trecut numărul înregistrărilor telefonice ale cetățenilorReed Hastings: Cred că televiziunea clasică va fi ca telefonul fix, peste 20 de ani. Telefonia mobilă a fost lansată prin anul 2000, iar telefonia fixă a scăzut încet în preferințele oamenilor, dar dacă ai crescut cu ea, nu dispare întru totul - înregistrează doar o ușoară descreștere în preferințe.
Reporter: Sunteți îngrijorat că ultimul sezon al serialului „House of Cards” va avea o audiență slabă din cauza scandalului sexual în care a fost implicat Kevin Spacey?
Reed Hastings: La sfârșitul sezonului 5 din „House of Cards” Claire a devenit președinte, așa că, din punctul meu de vedere, povestea va continua destul de natural. Este un show minunat pentru noi, dar avem multe alte show-uri grozave.
Reporter: Sunteți dedicați în a oferi conținut personalizat, întrucât susțineți că oamenii sunt diferiți și preferă, prin urmare, diferite tipuri de conținut. Totuși, ați menționat într-un alt interviu că ați vrea să lansați un show extrem de „transformațional”, care să fie pe placul oricărui utilizator Netflix. Ce credeți că ar trebui să aibă o astfel de producție pentru a „uni” publicul într-o asemenea măsură?
Reed Hastings: Probabil că ar fi mai mult ca „Stranger Things” – ceva puțin nostalgic, ușor de abordat, dar care să nu sperie foarte tare, și a cărui acțiune să nu fie plasată atât de mult în lumea reală, pentru că altfel ar polariza mult spectatorii.
Reporter: Care credeți că sunt avantajele Netflix în fața competitorilor?
Reed Hastings: În mare parte concentrarea pe ceva, pentru că noi facem doar seriale TV și filme la nivel global, iar toate celelalte companii, ca Apple, Amazon, Disney, au mai multe business-uri diferite. Așa că principalul nostru avantaj asupra concurenței este concentrarea și faptul că încercăm să facem totul foarte bine.
CITEȘTE ȘI Asociația Pro Infrastructură: Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructorul Aktor avansează într-un ritm extrem de lentReporter: Ați anunțat recent că veți crește bugetul alocat marketingului. Ce v-a determinat, mai exact, să luați această decizie?
Reed Hastings: Nu am anunțat ce procent din bugetul de 8 miliarde de dolari alocăm conținutului original. Am spus doar că acesta va crește. Anul acesta vom cheltui un miliard de dolari în Europa pentru conținut original. Creștem și bugetul pentru marketing, pentru a informa pe toată lumea de noile noastre show-uri. Conținutul este mai important decât marketingul. Vrei să ai un produs bun, dar vrei și ca lumea să știe despre el.
Reporter: Care este show-ul dumneavoastră favorit în prezent și care este motivul pentru care îl preferați?
Reed Hastings: În prezent, show-ul meu preferat este „The Crown”, pentru că îl pot urmări cu soția mea. L-am urmărit de două ori în întregime. (Râde, n.r.)
Reporter: Documentul referitor la cultura Netflix începe cu un paragraf despre divertisment, despre care spune că, asemenea prieteniei, acesta repezintă o nevoie umană fundamentală, care le oferă oamenilor un „numitor comun”. Considerați că divertismentul poate schimba lumea?
Reed Hastings: Cu siguranță. Divertismentul schimbă modul în care percepem lucrurile. Cu câteva zile în urmă am urmărit un film rusesc, „The Student” („Mucenicul/ (M)uchenik”, regizat de Kirill Serebrennikov, n.r.). Ce a fost minunat în legătură cu asta – este vorba despre un licean care are probleme cu mama lui, fără să fie ceva politic în această producție. Nu a fost despre Putin, Trump, ci despre o familie cu dificultăți – o situație care ar fi putut la fel de ușor să fie plasată în SUA.
Reporter: Aveți producții diverse în portofoliu, dintre care unele istorice. Dincolo de funcția de divertisment pe care o are Netflix, credeți că prin conținutul pe care îl prezentați oferiți și educație?
Reed Hastings: Netflix oferă divertisment. Sigur că utilizatorii pot afla anumite lucruri din conținutul Netflix, dar obiectivul principal nu este prezentarea unor lecții de istorie sau limbă, matematică sau știință. Este mai mult despre a face oamenii să se simtă conectați.
CITEȘTE ȘI Serialul „The Simpsons” a stabilit un nou record în televiziuneReporter: Ce reprezintă Netflix pentru dumneavoastră personal?
Reed Hastings: Este un mod de a mă conecta cu alți oameni. Când primesc un mail de la un utilizator care îmi scrie cât de mult a însemnat un show pentru el, asta îmi dă cea mai mare satisfacție – că utilizatorii au găsit ceva special într-o poveste prezentată de noi.
Într-o sesiune de întrebări și răspunsuri pentru presă care a precedat interviul, Reed Hastings a spus că în partea de tehnologie, Netflix va cheltui 1,3 miliarde de dolari în acest an, mai puțin decât pentru conținut – partea pe care se concentrează companie.
„Conținutul este cel despre care vorbesc oamenii, în timp ce interfața pentru utilizatori face ca ei să se simtă confortabil să se întoarcă pe platformă”, a subliniat Hastings.
„Încercăm să combinăm partea de tehnologie cu cea de conținut astfel încât să fim mai buni în privința conținutului decât alte companii de tech și să fim mai buni la partea de tech decât celelalte companii de conținut”, a mai spus cofondatorul Netflix.
El a adăugat că nu speră cu adevărat ca Netflix să opereze în China, rezumându-se la a licenția conținut distribuitorilor existenți în această țară.
„Cred că guvernul acestei țări a luat decizia de a nu le permite companiilor străine să opereze pe teritoriul ei”, a declarat el.
Reed Hastings a cofondat Netflix în anul 1997. În 1991, Hastings a fondat compania Pure Software, care producea instrumente pentru dezvoltatorii de software. După o ofertă publică inițială lansată în 1995 și câteva achiziții, Pure a fost cumpărată de în 1997 de Rational Software.
Hastings este un filantrop activ care a făcut parte din Consiliul statului California pentru Educație, în perioada 2000 – 2004. În prezent, el face parte din consiliile câtorva organizații educaționale, între care se numără DreamBox Learning, KIPP și Pahara.
Reed Hastings este, de asemenea, membru în boardul Facebook, iar în perioada 2007 – 2012 a făcut parte din boardul Microsoft. El a fost profesor de matematică de liceu în Elveția, în cadrul programului Peace Corps. Hastings este căsătorit și are doi copii.