Flanco Retail: Frigul din ianuarie și mișcările de stradă din februarie au afectat vânzările electroIT din primul trimestru. Piața va crește cu 5% în acest an, la 2,68 miliarde de euro

Flanco Retail: Frigul din ianuarie și mișcările de stradă din februarie au afectat vânzările electroIT din primul trimestru. Piața va crește cu 5% în acest an, la 2,68 miliarde de euro
scris 15 mar 2017

Vânzările electroIT din primul trimestru al acestui an au avut un debut mai slab, fiind afectate de frigul din ianuarie și mișcările de stradă din februarie, plus de nivelul ridicat al sumelor destinate achitării utilităților aferente consumului din decembrie 2016 și taxelor și impozitelor pentru acest an, a declarat șeful Flanco Retail, Dragoș Sîrbu.

“Noi vindem produse electrocanice cu o durată mare de folosință și este normal ca o parte dintre clienți să amâne decizia de cumpărare atunci când viitorul prezintă incertitudini. Așa s-a întâmplat și în 2012, când au avut loc manifestații și consumul a avut de suferit. Totuși, noi anticipăm pentru acest an un avans al pieței electroIT de 5%, la 2,68 miliarde de euro”, a afirmat Sîrbu într-o conferință de presă.

Urmărește-ne și pe Google News

Flanco Retail și-a bugetat pentru 2017 o creștere de 5%, la 960 milioane de lei, și un buget de investiții de 8 milioane de lei, o bună parte pentru extinderea rețelei cu 5 magazine. Alte 10-12 magazine ar putea fi deschise dacă negocierile vor fi finalizate cu succes.

Afacerile Flanco Retail au crescut cu 18% în 2016, la 917 milioane de lei, peste media pieței de 9,2% CITEȘTE ȘI Afacerile Flanco Retail au crescut cu 18% în 2016, la 917 milioane de lei, peste media pieței de 9,2%

Sîrbu s-a arătat îngrijorat de evoluția cursului de schimb valutar și de presiunile inflaționiste, factori care pot afecta consumul și, implicit, vânzările de produse electrocasnice și electronice.

“Flanco Retail și-a calculat bugetul luând în calcul o devalorizare a cursului monedei naționale față de euro de 10-12%. În plus, ne așteptăm la presiuni inflaționiste, de până la 7%, care vor afecta vânzările de produse electroIT”, a spus șeful retailerului.

Flanco Retail a încheiat anul 2016 cu vânzări de 917 milioane de lei, cu 18% mai mult decât în 2015 și aproape dublu față de media de creștere a pieței, de aproximativ 9,2%, conform rezultatelor GfK Temax.

VIDEO După o tatonare a pieței de 10 ani, miliardarii retaileri austrieci de la XXXLutz, având ca simbol un scaun gigantic, intră în România pentru a concura Ikea CITEȘTE ȘI VIDEO După o tatonare a pieței de 10 ani, miliardarii retaileri austrieci de la XXXLutz, având ca simbol un scaun gigantic, intră în România pentru a concura Ikea

Investițiile retailerului au însumat 14,3 milioane de lei, peste 70% fiind alocați deschiderilor de spații noi, relocărilor și reamenajărilor.

Flanco este unul dintre cei mai mari retailer locali de produse IT&C, electronice și electrocasnice.

Cu un număr de peste 1.500 de angajați la finele anului 2016, compania deține o rețea de magazine prezentă în 74 de orașe.

viewscnt
Afla mai multe despre
flanco retail
estimare
vanzari
investitii
piata electroit