Platforma marketplace a eMAG, unde alți comercianți își pot vinde produsele pe site-ul celui mai mare retailer local online, va înregistra în acest an vânzări de peste un miliard de lei și va ajunge la o pondere de peste 30% în totalul produselor comandate pe eMAG.ro, a declarat pentru Profit.ro Iulian Stanciu, unul dintre acționarii companiei care administrează retailerul, Dante International.
“O altă tendință pentru anul 2017 va fi creșterea platformei Marketplace, care va depăși 30% din totalul produselor comandate de pe eMAG. Marketplace va depăși un miliard de lei și va fi astfel cea mai mare destinație pentru orice comerciant, dar și o oportunitate pentru oricine vrea să înceapă o activitate nouă în comerț”, a spus Stanciu.
Lansată în 2011 și cu investiții de 15 milioane de euro în 2015, platforma eMAG Marketplace a înregistrat în 2016 o creștere accelerată și a ajuns la 2.000 de magazine partenere, care au peste un milion de produse listate.
CITEȘTE ȘI IKEA a obținut PUZ-ul pentru al doilea magazin din România, urmează autorizația de construcțiePrintre partenerii Marketplace se numără și distribuitorul local Complet Electro Serv (CES), controlat de patronul Altex, Dan Ostahie, care, în noiembrie 2016, a anunțat că și-a listat atât brandurile proprii, cât și produsele din portofoliul de distribuție IT&C, electronice și electrocasnice.
“Listarea produselor pe platforma eMAG Marketplace reprezintă un pas înainte în creșterea vizibilității brandurilor noastre și face accesiblă achiziția lor de către clienții din mediul online“, declara atunci directorul general al Complet Electro Serv, Cristian Camara, într-un comunicat remis Profit.ro.
Cumulat, oferta eMAG și eMAG Marketplace acoperă o gamă vastă de produse, de la telefoane, electronice, electrocasnice la jucării, produse de casă și gradină, mobilă și cosmetice, de la produse de îngrijire personală la articole sportive.
Platforma permite fiecărui magazin partener să își stabilească singur condițiile comerciale, taxele de livrare, politica și taxele de retur, dar și prețurile, atâta timp cât asigură clienților aceleași standarde de calitate cu care s-au obișnuit la eMAG.
CITEȘTE ȘI Airbus ar putea testa un prototip de mașină zburătoare până la finele anuluiStanciu spune că anul 2016 a fost unul foarte bun pentru dezvoltarea comerțului online în Romania și implicit și pentru eMAG și Fashion Days.
“În 2016 au crescut mult categorii unde vânzarea se realiza preponderent în magazinele tradiționale, cum ar fi fashion, produse cosmetice, produse pentru casă, jucării. Acesta este un semn bun pentru noi, consumatorii au încredere din ce în ce mai mare în e-commerce, este foarte simplu să comanzi, aici găsesc o gama variată de produse, iar prețurile sunt sub cele din comerțul tradițional”, a afirmat acționarul Dante International.
El anticipează că în 2017 o creștere a numărului de clienți care cumpără online dar și o diversificare a produselor cumpărate online.
“Am trecut de un milion de produse disponibile, estimăm că în 2017 vom depăși 2 milioane. Cumpărăturile din aplicația eMAG vor crește foarte mult în 2017, având în vedere simplitatea cu care se poate comanda, păstrarea produselor în secțiunea Favorite și faptul că se poate comanda oricând și de oriunde”, a mai spus Stanciu.
Companie românească înființată în 2001, eMAG este cel mai mare retailer local online, cu prezență și în Bulgaria, Ungaria și Polonia.
eMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație sub 23%.
Dante International a avut afaceri de 1,95 miliarde de lei în 2015 pe toate piețele pe care activează.
Potrivit datelor companiei, afacerile cumulate ale eMAG în România, Bulgaria, Ungaria și Polonia au atins 1,95 miliarde de lei, cu 56% mai mult față de 2014.
În România, afacerile au crescut cu 36,4%, la 1,7 miliarde de lei, potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor.