Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a anunțat joi o creștere de 9,4% a veniturilor în trimestrul al treilea până la 9,34 miliarde de euro, grație creșterii vânzărilor partenerilor Nissan și Daimler precum și noilor sale modele pe care a fost în măsură să le vândă mai scump, transmite Reuters.
Cifra de afaceri a înregistrat o creștere semnificativ mai mare decât numărul vehiculelor înmatriculate la nivel global, 620.525 de unități, în creștere cu 1,2%. Însă jumătate din creșterea cifrei de afaceri a Renault în trimestrul al treilea s-a datorat creșterii vânzărilor partenerilor Nissan și Daimler. Recent, Renault a început să producă modelul subcompact Smart la uzina sa din Slovenia pentru partenerul german Daimler precum și modelul SUV Nissan Rogue la o uzină din Coreea de Sud pentru piața din SUA.
În Europa, înmatriculările Renault au crescut cu aproape 21.000 (plus 6,5%) în trimestrul al treilea, grație rezultatelor solide înregistrate în Marea Britanie (+22,3%), Olanda (+21,7%), Spania (+16,2%), Portugalia (+21,1%) și Polonia (+25,4 %). Performanțele solide din Europa au contrabalansat scăderea cu 4,6% a înmatriculărilor în afara Europei, în special în Brazilia, a doua mare piață pentru Renault, și Rusia. Ca o consecință a creșterii vânzărilor în Europa și a scăderii lor în afara continentului, partea ocupată de vânzările internaționale a scăzut la 45% din vânzările totale ale grupului Renault, cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault și-a confirmat obiectivele pentru 2015, creșterea înmatriculărilor și a cifrei de afaceri, îmbunătățirea marjei operaționale și un flux de numerar pozitiv pentru ansamblul anului, în condițiile în care se așteaptă ca piața auto europeană să crească cu 8% iar cea franceză să crească cu 5%, în ambele cazuri fiind vorba de limita superioară a intervalelor prognozate anterior.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpres