Vânzările rețelei Carrefour România, care numără în prezent peste 190 de magazine, au crescut cu 13,6%, la 1,215 miliarde euro, în 2015, an în care consumul a urcat pe fondul reducerii TVA la alimente și în care s-a extins cu două hipermarketuri și 10 supermarketuri.
În 2014, Carrefour România a avut vânzări de 1,069 milarde euro, potrivit raportului financiar al grupului francez din care face parte.
Grupul notează că performanța din România, alături de cea din Spania și cea din Italia, și de evoluția stabilă din Polonia și Belgia, au dus la creștere vânzărilor în Europa (excluzând Franța) pentru prima oară în ultimii 7 ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De la 1 iunie 2015, TVA la alimente a scăzut de la 24% la 9%, ceea ce a susținut creșterea consumului cu 8,9% anul trecut.
Carrefour a deschis în 2015 două hipermarketuri în Timișoara și București, 10 supermarketuri Market, un magazin de proximitate Express și trei Contact.
În total, retailerul francez are o rețea de 194 de magazine în România, dintre care 29 hipermarketuri Carrefour, 107 supermarketuri Market, 43 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact, un magazin online, dar și 4 magazine sub brandul Supeco.
În prezent, retailerul așteaptă avizul Consiliului Concurenței pentru preluarea celor 89 de supermarketuri Billa, iar după integrarea acestora rețeaua Market a Carrefour aproape se va dubla. Carrefour va deveni astfel, cel mai mare operator de supermarketuri din România, după suprafață.
Carrefour este al doilea cel mai mare retailer din România, după Kaufland, care în 2014, a avut vânzări de 1,8 miliarde euro.
Grupul are peste 9.000 de angajați în România.