Consiliul Concurenței analizează preluarea supermarketurilor Billa de către Carrefour

Consiliul Concurenței analizează preluarea supermarketurilor Billa de către Carrefour
scris 2 mar 2016

Consiliul Concurenței analizează operațiunea de concentrare economică prin care grupul Carrefour preia controlul rețelei de supermarketuri Billa de la grupul german Rewe.

Tranzacția include și firma Billa Invest Construct.

Urmărește-ne și pe Google News

”Deși tranzacția a fost notificată inițial Comisiei Europene, Consiliul Concurenței din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată a piețelor pe care Carrefour își consolidează poziția în urma preluării magazinelor Billa”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Carrefour a semnat la sfârșitul anului trecut un acord cu Rewe pentru preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din România.

Carrefour România preia rețeaua de supermarketuri Billa CITEȘTE ȘI Carrefour România preia rețeaua de supermarketuri Billa

Valoarea tranzacției se situează între 95 și 100 de milioane de euro, au declarat pentru Profit.ro surse din piața de retail. Suma include și datoriile Billa, evaluate de Carrefour.

Prin preluarea Billa, Carrefour România își întărește poziția pe segmentul de supermarketuri, iar afacerile totale ale retailerului se vor apropia de 1,5 miliarde de euro.

Carrefour are o rețea de 190 de magazine în România, dintre a care 29 hipermarketuri Carrefour, 107 supermarketuri Market, 43 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact și un magazin online, dar și 4 magazine sub brandul Supeco.

Billa este prezentă pe piața din România din februarie 1999, când a deschis primul supermarket din București, și are 86 de supermarketuri și peste 3.500 de angajați. REWE mai deține în România magazinele Penny Market și XXL Mega Discount.

Anul trecut, Billa a avut o cifră de afaceri de 1,4 miliarde de lei (315 milioane euro), cu aproximativ 4% mai mare față de 2013, și un profit de 2,3 milioane de lei (518.000 euro).

Grupul Rewe își va menține celelalte activități de retail din România, concentrându-se asupra rețelei sale de magazine de tip discounter Penny Market.

Consiliul Concurenței invită părțile terțe interesate să prezinte eventuale observații sau puncte de vedere în legătură cu operațiunea de concentrare economică notificată.

viewscnt
Afla mai multe despre
billa
carrefour
consiliul concurenței