Casa Albă a declarat vineri că stațiile de încărcare a vehiculelor electrice care utilizează prize standard Tesla vor fi eligibile pentru subvenții federale de miliarde de dolari, atâta timp cât includ și conexiunea standard națională de încărcare CCS, transmite Reuters.
Declarația urmează anunțurilor producătorilor auto americani Ford și GM că adoptă modelul de încărcare Tesla, cunoscut sub numele de Standardul de încărcare nord-american (NACS), zguduind o industrie de încărcare care aparent se îndrepta către conexiunea rivală CCS cu ajutorul subvențiilor federale, informează News.ro.
Este pentru prima dată când administrația Biden a conectat direct Tesla la eforturile sale de a cheltui până la 7,5 miliarde de dolari pentru a construi încărcătoare noi de mare viteză pe aproximativ 7.500 de mile din cele mai aglomerate autostrăzi ale națiunii.
Rețeaua Tesla este mai răspândită și considerată mai fiabilă decât sistemul alternativ de încărcare combinată (CCS), pe care guvernul a încercat să îl susțină cu fonduri federale.
Acțiunile Tesla au crescut cu 7% vineri, în urma anunțului, iar analiștii au spus că anunțurile Ford și GM sunt un mare câștig care ar putea face din Tesla Supercharger un standard în industrie în Statele Unite.
Acțiunile GM și Ford au crescut cu aproximativ 2% fiecare.
”La începutul acestui an, am dezvoltat standarde minime pentru a ne asigura că încărcarea vehiculelor electrice cu finanțare publică este accesibilă, fiabilă și accesibilă pentru toți șoferii și am cerut interoperabilitate pentru a promova concurența.
Aceste standarde oferă flexibilitate pentru adăugarea atât a CCS, cât și a NACS, atâta timp cât șoferii pot conta pe un minim de CCS”, a declarat purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Robyn Patterson, într-o declarație pentru Reuters.
Patterson a spus că obiectivul este ca fiecare mașină să poată folosi fiecare încărcător finanțat din fonduri publice.
Deja cel mai valoros producător auto din lume, valoarea de piață a companiei conduse de Elon Musk crescut cu peste 200 de miliarde de dolari de când a anunțat colaborarea cu Ford în privința încărcării vehiculelor electrice, pe 25 mai.
Musk a spus vineri, într-un tweet, că ar fi ”ideal” ca încărcătoarele Tesla să aibă nevoie doar de adaptoare CCS pentru a îndeplini standardele federale de încărcare.
Decizia Ford și GM a produs valuri în industria vehiculelor electrice, ridicând întrebări cu privire la soarta startupurilor de încărcare.
Acțiunile companiilor de încărcare precum ChargePoint Holdings, EVgo și Blink Charging au scăzut vineri cu 10%-13%.